Long Life

A Long Life nem más, mint az 576 Kbyte által kiadott verekedős program, mely a Mortal Kombat, Street Fighter 2, esetleg a C64-ről ismerős Yie Ar Kung-Fu, International Karate által kitaposott ösvényen halad.

A JÁTÉK KEZELÉSE

A játékban választhatunk, hogy egyedül a számítógép ellen (KÜLDETÉS), vagy társunkkal (2 JÁTÉKOS) egymás ellen harcolunk. Egy játékos üzemmódban alapesetben csak SATO-val küzdhetünk, két játékos üzemmódban valamennyi szereplő választható. Ha csak egyedül játszunk, az 1-es joystick bemenetről irányíthatjuk a játékot, két résztvevő esetén mindkét bemenetet használja a program.

Alapfelállás szerint KÜLDETÉS üzemmódban a választott harcos a képernyő bal oldalán áll, a joystick mozgások ennek megfelelően értelmeződnek. Értelem szerint, amikor a két játékos elhalad egymás mellett, az irányok felcserélődnek (a játékosok fordulása automatikus).

TÁMADÁSOK
Joystick jobbra fel – fejrúgás: testközelben alkalmazható felső támadás
Joystick jobbra fel + tűz – ugró rúgás: három embernyi távolságból is alkalmazható hatékony támadás
Joystick jobbra + tűz – ütés: két lépés távolságról alkalmazható felsőtestre irányuló támadás
Joystick jobbra le + tűz – becsúszó lábsöprés: aránylag nagy távolságból alkalmazható alsó támadás
Joystick balra + tűz – körrúgás: nagyon hatékony és látványos felső támadás
Joystick fel v. le + tűz – speciális támadás, tűzlabda: 10 crd-be kerülő varázslat, alkalmazása csak végveszélyben javasolt

VÉDEKEZÉSEK
Joystick balra fel – hátraugrás: távolság nyerésére alkalmas mozgás
Joystick balra fel + tűz – felső védekezés: az összes fejre és felső testre irányuló támadás elleni védekezés
Joystick balra le + tűz – alsó védekezés: lábsöprés és a tűzlabda ellen eredményes védekezés

A PONTOZÁSI RENDSZER

A képernyő alján három-három kijelző található, amelyek a szereplők erőnlétét (STR), kreditjét (CRD) és találati erejét (HIT) jelzi. Menet közben erőnlétünk az elszenvedett ütések és rúgások hatására csökken, melynek mértéke megegyezik az ellenfél találati erejének értékével. Kreditünk az általunk bevitt találatok számával növekszik. A növekedés
nagyságát az ellenfél találati ereje határozza meg. Találati erőnket pedig a megnyert mérkőzések után tudjuk növelni, feltéve ha az ezt megelőző harcokban elegendő kreditet gyűjtöttünk. Ennek módja a következő: ellenfelünk legyőzése után a számlálónkon megjelenő villogó keret segítségével költhetjük összegyűjtött kreditpontjainkat. Két lehetőségünk van erre. Erőnléti pontot 2 kreditért, találati erőt 30 kreditért növelhetünk. A kívánt számlálóra mozgatva a villogó keretet és a joystickot felfelé nyomva tudunk vásárolni. A költekezés nem kötelező, kreditpontjaink átvihetők a következő menetre is. Ebből a menüből a tűzgombbal tudunk továbblépni az újabb helyszínre.

KARAKTEREK

MEDIK, a kíméletlen hóhér: Magassága 190 cm, súlya 85 kg, életkora 33 év, születési helye USA. A harcot „halálosan” komolyan veszi, a küzdelemben kegyetlen módszerekkel végez ellenfelével, élvezi a másik szenvedéseit. Egy bandaháborúban annyira komoly sérüléseket szenvedett a fején, hogy a felismerhetetlenségig eltorzult arcán azóta csuklyát hord. Nagyon agyafúrt és kegyelmet nem ismerő harcos.

STROGOFF, a vasöklű bokszoló: Magassága 183 cm, súlya 92 kg, életkora 42 év, születési helye Tadzsikisztán. Szabályosan és nagyon taktikusan verekszik. Ereje az öklében rejlik, melynek keménységét vasszögek puszta kézzel való fába verésével edzi. Reflexei viszonylag magas életkora dacára kifinomultak, nehéz a közelébe férkőzni.

SNAKE, a magányos harcos kígyóbőr mellényben: Magassága 180 cm, súlya 80 kg, életkora 22 év, születési helye Chile. Fiatal kora ellenére nagyon fegyelmezett és kiegyensúlyozott harcos, aki kiképzésében a  legnagyobb hangsúlyt a lábtechnikájának fejlesztésére fordította. Félelmetes erejű körrúgásáról és villámgyors gáncsairól híres.

VOODOO, a misztikus erejű harcos: Magassága 178 cm, súlya 74 kg, életkora 35 év, születési helye Korzika. Szülei egy terrortámadásban vesztették életüket, amelynek egyetlen túlélője ő volt. Egész életében arra törekedett, hogy az igazságot képviselje és az igazságtalanságot megtorolja. Olyan fokú bioenergiával rendelkezik, amellyel ellenfeleit megbénítani képes. Küzdelmei során ezt a meditáláson alapuló energiát használja fel.

FOXX, a kung-fu nagymester: Magassága 175 cm, súlya 72 kg, életkora 36 év, születési helye Izland. Harcművészetét és tudását azzal fejlesztette, hogy minden egyes rangos versenyen részt vett és elképesztő nyerni akarásának és kitartásának köszönhetően valamennyit meg is nyerte. Kung-fu nagymester, aki villámgyorsan és iszonyatos energiabedobással harcol. Szelíd külseje ellenére az egyik legkeményebb ellenfél.

YAGO, a kopasz szerzetes: Magassága 170 cm, súlya 65 kg, életkora 58 év, születési helye Tibet. A Shaolin templomban nevelkedett, ahol nap mint nap erőpróbákon és rituális szertartásokon vett részt. Szikár teste hatalmas fizikai és lelki erőt rejt. Harc közben minden idegszálával az ellenfelét figyeli, akinek legapróbb hibáját is azonnal a saját javára fordítja. Nagyon megfontolt harcos.

SATO, a nesztelen ninja: Magassága 192 cm, súlya 81 kg, életkora 31 év, születési helye Japán. Ősi bérgyilkos család sarja, első áldozatát nyolc éves korában ejtette. Ma is aktív, igazi profi. Ellenfeleit szemrebbenés nélkül intézi el, nem ismer irgalmat. Saját testi épségével sem törődik, vakmerően küzd, csak a végső győzelem érdekli.

TIPPEK-TRÜKKÖK

– Az első három-négy menetben nem érdemes túlzottan költekezni, főleg nem találati pontot vásárolni. Magas találati pontnál ugyanis hamarabb véget ér a küzdelem, és sokkal kevesebb kreditet kapunk. Ez a későbbi szinteken végzetes hiánnyá válhat.

– Ne hagyjuk magunkat a pálya szélére szorítani!

– A tűzlabda látványos ugyan, de kis hatásfokú és sok kreditbe kerül. Ne lövöldözzük túl gyakran!

KÓDTÁBLÁZAT

Az ismertető a C64HQ-ról származik.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

18 − kettő =