Fazekas
– A megoldás nem teljes. A végigjátszáshoz elég, a 100%-hoz azonban nem.
– A szereplők mozognak, így gyakran bóklásznunk kell egy darabig, amíg meg nem találjuk őket.
– A végigjátszás nem olyan lineáris, mint a későbbi Rátkai-féle kalandjátékoké. Az akciók nagy részét tetszőleges sorrendben kivitelezhetjük.
– A távoli, közeledő dübörgést hallva az ELBÚJIK parancsot kell kiadni.
– A program nem ismeri az í, ó, ő, ú, ű betűket, így amit pl. ZÁR AJTÓ-nak adtam meg, azt ZÁR AJTO formában kell beírni.
– Minden óra 45. percében kicsöngetnek, egészkor pedig becsöngetnek.
A fizikaterem előtt kezdődik kalandunk. Amint az sejthető, egyelőre nem tudunk bemenni: ha bekopogunk, kiderül, hogy Higany bent van. A szertár felől sem érdemes próbálkozni, zárva van az ajtaja. Dél felé indulva Vanyekba botlunk, aki nem tudja kinyitni a kémiaszertár ajtaját – ha segítünk neki (SEGÍT VANYEK, 2%), nekünk adja a magnóját, és felszívódik. Többet nem is találkozunk vele. Megvizsgálva a folyosót láthatjuk, hogy itt egy kút, amelynél ISZIK VÍZ (3%) paranccsal 30-cal növelhetjük erőnket.
A Vanyektól kapott magnó hasznos szerkezet, ezzel lehet kiugrasztani Higanyt a teremből. De persze ezt úgy kell csinálni, hogy ne vegyen minket észre. Így hát menjük a fizikaszertár elé, ahol a szekrények mögött jó kis fedezéket találunk (ELBÚJIK), és ekkor már jöhet a móka: BEKAPCSOL MAGNÓ. Higany nyitva hagyta a szertár ajtaját, úgyhogy bevethetjük magunkat. Itt egyelőre nem sok mindent tudunk kezdeni, egyrészt kulcsunk sincs a dolgozatokat rejtő szekrényhez, de még ha az nyitva is lenne, akkor sem tudnánk mit becsempészni a paksamétába az eredeti dolgozat helyett. Viszont ha átmegyünk a tanterembe, találunk egy papírt, ami alapanyagnak mindenképp jó lesz. A FOG PAPÍR (6%) parancs kiadása után automatikusan kisurranunk a teremből, mert közben visszaért Higany.
Vegyük dél felé az irányt, az előbb kinyitott kémiaszertárban találunk egy nyitott szekrényt, amelyet megvizsgálva (N SZEKRÉNY, 8%) egy üveg alkohollal leszünk gazdagabbak. Természetesen ne próbáljuk meginni, jó lesz ez még másra. Menjünk a folyosón délre a lépcsőházig, majd fel a harmadikra. Itt dél, majd kelet felé haladva a szekrényünkhöz érünk. Sajnos nem tudjuk kinyitni, hiába van nálunk szekrénykulcs. Ha megnézzük a szekrényt, láthatjuk, hogy az van rá írva: Cserélj kulcsot. Zoli is panaszkodik, hogy nem tudja kinyitni a szekrényét, azonban a mi emberünk Miki lesz, ezt a díszkútnál kapott segítség is megsúgja. Tehát Miki megkeresése, majd CSERÉL SZEKRÉNYKULCS (10%) a feladat. Így már ki tudjuk nyitni a szekrényt (NYIT SZEKRÉNY, 12%). Vegyünk fel mindent, amit ott találunk, a VISEL KÖPENY (15%) paranccsal elejét vesszük Kelecsényi cseszegetésének. A szekrényünktől keletre Cserepkei tantermének bejáratát találjuk, csak épp be van szorulva az ajtó, úgyhogy ide később kell visszajönnünk. A szekrénytől délre van a terasz, ahová az ajtó nyitása után tudunk kilépni. Itt a törmelékek között egy kulcsot és egy vakolatot lelünk.
Utóbbi céljára egyébként még nem sikerült rájönnöm, az biztos, hogy nem tudjuk lerakni, mert akkor szemetelés miatt elkap egy tanár.
Mivel időközben valószínűleg becsöngettek, menjünk le a földszintre, majd a lépcsőháztól délre lévő folyosón menjünk végig keleti irányban. Innen délre van az udvar, ahogy egy pár unatkozó srác lődörög, úgyhogy inkább lépjünk be az északra található öltözőbe. Innen keletre nyílik a tornaterem ajtaja, amelytől délre van a tornaszertár. Ha itt vizsgálódunk, látunk egy ötrészes szekrényt, amelyet szétszedve (EMEL SZEKRÉNY vagy SZÉTSZED SZEKRÉNY, 17%) találunk egy labdát. Vegyük magunkhoz, majd menjünk be a tornatanár délre lévő irodájába. A tanár megkér, hogy küldjük le hozzá Katit, a KISZ-titkárt. Jó, rajtunk nem múlik, de majd a maga idejében. Menjünk ki az udvarra, és egy DOB LABDA paranccsal (20%) járuljunk hozzá a fiatalság egészségéhez – és a saját anyagi gyarapodásunkhoz. Most már nem figyelnek a srácok, úgyhogy nyugodtan kirabolhatjuk őket. Igen mocsok húzás, de a cél szentesíti az eszközt. Menjünk vissza az öltözőbe, és vizsgáljuk át a ruhákat (N RUHA, 22%). Kemény két forinttal lettünk gazdagabbak. A műveletet ismételjük meg a fenti öltözőben (24%), és egy kulcscsomót találunk.
Menjünk vissza a folyosóra, és sétáljunk el a nyugati végén található kapuig. Nyissuk ki (NYIT AJTÓ, 26%), ezzel kicsaljuk a portást a kuckójából. Menjünk keletre, majd onnan délre a portásfülkébe. Itt találunk egy krétát, és ha körülnézünk, látunk egy táblát is, amelyen kulcsok lógnak. Nézzük meg (N TÁBLA, 28%), és találunk egy vaskulcsot. Irány a lépcsőház, menjünk le az alagsorba, majd onnan délre. Nyugatra a műhelyt találjuk, ahol egy vésővel leszünk gazdagabbak, a folyosón keletre egy vasajtó van. Az imént szerzett vaskulcs nyitja (NYIT AJTÓ, 30%), de mielőtt belépnénk és összetörnénk magunkat, nézzük meg a falat. Aha, egy villanykapcsoló! Hát akkor KAPCSOL VILLANYKAPCSOLÓ, majd lépjünk be a pincébe. Szemét borítja a padlót, úgyhogy nézzünk szét (N PADLÓ, 32%), hátha találunk valami érdekeset. És tényleg, ki gondolta volna…? A lelet egy könyv, Higany elveszettnek hitt Pálfaija. Ha esetleg a portás bejön, kívülről rázárhatjuk az ajtót, de ennek nincs igazán jelentősége, plusz százalékot nem kapunk. Menjünk vissza az iskola bejáratához, és lépjünk ki rajta. Az utcán megfázunk, ezzel eredményünk 34%-ra növekszik. Hogy a megfázás miért jó, arról fogalmam sincs, ráadásul a kabátot és a sapkát nekem még nem sikerült magamra vennem…
Menjünk vissza a lépcsőházba, és az előbb zsákmányolt kétforintost felhasználva vegyünk a büfében egy iskolatejet (VESZ TEJ, 36%). Sétáljunk fel az első emeletre, és induljunk el az északi folyosón. Nyugatra a tanári van, lépjünk be, nézzünk körül (N TANÁRI, 38%). Egy Kavicsnak szóló meghívót találtunk, vegyük fel, majd a folyosón menjünk északi irányba az iskolaorvos irodájáig. A segítség szerint használnunk kell a szemünket, ha megnézzük a folyosót, azt tanácsolja a program, hogy vizsgáljuk inkább a padlót. Tegyünk is így (N PADLÓ, 40%), találunk egy papírfecnit, amelyet Zsuzsi írt. Menjünk be az orvosi rendelőbe és köszönjünk: KÖSZÖN DOKTOR. Az orvos megvizsgál, és bead valami orvosságot a megfázás ellen, aminek köszönhetően nemcsak erőnlétünk javul, hanem az eredményünk is: 42%. Ha nem fázunk meg, és úgy látogatjuk meg az orvost, akkor vége a játéknak, mert a tanáriba visz azzal, hogy szimulálunk. Menjünk vissza a folyosóra, és induljunk el keletre. Ha megvizsgáljuk a falat, itt is egy villanykapcsolót látunk. Tegyünk úgy, mint a pincében: KAPCSOL VILLANYKAPCSOLÓ (43%). Érdekes módon ezért plusz százalékot kapunk, a pince életmentő kivilágításáért viszont semmit. Sebaj, lépjünk be az énekterembe, és vizsgáljuk meg a zongorát (N ZONGORA, 45%), melynek eredményeképp egy kottával leszünk gazdagabbak. Sétáljunk vissza egész a lépcsőházig, és onnan vegyük kelet felé az irányt. A folyosó végén találjuk a tanári vécét – legyünk nagyon viccesek, és zárjuk rá a bent tartózkodó emberre az ajtót kívülről (ZÁR AJTÓ, 47%).
Eme jól sikerült akciónkat kompenzálandó, nyissunk ki egy másik ajtót. Ehhez menjünk vissza a harmadik emeletre, a Cserepkei-féle matekterem beszorult ajtajához. Most már van vésőnk, úgyhogy FESZÍT AJTÓ (50%). A „feltárt” teremben egy tollat vehetünk magunkhoz. Irány megint a lépcsőház, ott fel a negyedik emeletre. Lépjünk be a nyugatra nyíló rajzterembe, és onnan menjünk be a szertárba. Mivel a szertárak általában hasznos dolgokat rejtenek, vizsgáljuk meg mondjuk az asztalt (N ASZTAL, 52%), és egy üveg festék lesz kíváncsiságunk jutalma. Vegyük magunkhoz, majd menjünk vissza a lépcsőházba. Keressük meg Cserepkeit, nehogy kimaradjon ki a mókából, tréfáljuk meg őt is: ÖNT FESTÉK (54%). Összekötöttük a kellemest a hasznossal, nemcsak leönthettük a tanárunkat, de az órája is elmarad.
Menjünk a harmadik emeletre, és az északra vezető folyosó elején nyissuk ki az ablakot (NYIT ABLAK, 55%). A friss levegő 20 ponttal növeli erőnket. Fogyasszuk el az iskolatejet (ISZIK TEJ, 56%), ami még negyvenet ad. Mivel lassan kicsengetnek, ne nagyon menjünk el a környékről. Amint „meghalljuk” a csengőt, menjünk vissza ide. A hamis dolgozat megírásához szükségünk van Bencre, ám ő épp csajozik. Katinak nem sok hasznát vesszük, csak az énekteremben látott, általunk már begyűjtött kottáról ad infót, valamint értésünkre adja, hogy nem szereti, ha szóvá teszik a „vörös hitlerjugendben” betöltött szerepét. Küldjük akkor a tornatanárhoz: MOND KATI LE (59%). Benc felszabadult, így kérjük meg, hogy írja meg helyettünk a dolgozatot: MOND BENC ÍR DOLGOZAT. Azt a választ kapjuk, hogy a példákat hajlandó megoldani, de másban nem segít. Nekünk ez is elég: MOND BENC MEGOLD (65%). Hurrá! Menjünk be a nyugatra nyíló terembe, és intézkedjünk, hogy Kavics tanár úr se zavarjon ezentúl: AD KAVICS MEGHÍVÓ (67%). Pihenhetünk is (ÜL SZÉK, 69%), aminek köszönhetően 30-cal gyarapszik életerőpontjaink száma. Vegyük fel a vonalzót, valamint ha itt van szendvics, azt is. Ha nem itt van, akkor a Cserepkei-féle teremben kell keresni – mellesleg szerintem az az igazi felbukkanási helye. Mindenesetre ha elfogyasztjuk (ESZIK SZENDVICS, 70%), 50 ponttal nő az erőnk.
Kezdjünk el kóborolni. Ha meglátjuk Zolit, aki épp Zsuzsit keresi, adjuk oda a papírfecnit: AD ZOLI PAPÍRFECNI (73%). Mohos Zoli végre felszívódott, és nem veszi el a kulcsokat, amelyeket MOND ZOLI AD „TÁRGY” paranccsal tudunk visszakérni tőle. Keressük meg Gyulát, jó eséllyel a legfelső szinten, a folyosó végén lévő szekrényénél találjuk, de más helyeken is felbukkanhat. Mivel nagyon nem veti meg az italt, könnyű vele üzletelnünk: AD GYULA ALKOHOL (76%). Jó bele lehet ennek a Gyulának, ha a kémiaszertárból lopott, feltehetően tiszta szeszt issza! Keressük meg Csizit is, és szolgáltassuk vissza a kottáját (AD CSIZI KOTTA, 79%), amiért cserébe kapunk egy almát. Gyümölcsöt enni egészséges, úgyhogy ESZIK ALMA (80%), lám, plusz 40 erőpontot könyvelhetünk el.
Nagyjából mindent elintéztünk, amit kell, fejezzük be a küldetést. Először is másoljuk le a Benc által adott példamegoldásokat (MÁSOL DOLGOZAT, 82%), majd menjünk a fizikateremhez, és kopogjunk be. Adjuk oda a rég elveszett könyvét Higanynak (AD HIGANY KÖNYV, 85%), aki ismételten elviharzik. Menjünk be a terembe, a szertárban nyissuk ki a szekrényt (NYIT SZEKRÉNY, 87%). Érdekes módon ezt a tesiöltözőben lopott kulcscsomóval tudjuk véghezvinni. Hajtsuk végre a gyalázatos tettet: CSERÉL DOLGOZAT (90%), majd tüntessük el a bizonyítékot: MEGGYÚJT DOLGOZAT (95%). Ezzel végigvittük a játékot!
Sajnos a tökéletességhez hiányzó 5%-ra egyelőre nem sikerült rájönnöm, ez ügyben szívesen fogadok tippeket: neonvadasz kukac altavizsla pont hu.
Nem sikerült rájönnöm a következő tárgyak funkciójára: kréta, szemét, vakolat, kabát, sapka, vonalzó.
Neonvadász és Gary
Találtam másik, minden bizonnyal korábbi változatát is a szoftvernek egy régi CD-men. Kicsit más a második képernyő, és nincsenek benne karakteres grafikák, amúgy valószínű nagyon hasonló a két verzió.