Street Rod
1963 nyara, dögös autók, olaj és festékfoltok, alkatrészek, utolsó simítások a felspécizett verdán, dübörögnek a lóerők és a Rock’n’Roll, verseny, benzin szag, a kipörgő kerekek égett gumi bűzét oszlatják a levegőben, száguldás, koccanáskor a gyűrődő karosszéria fémes sikolya, adrenalin, távolról rendőrségi sziréna hangja, virtus…
Ez mind a Street Rod, sőt, sokkal több! A California Dreams egy nagyon jó játékot publikált. Kár, hogy a 2. részt nem ültették át C64-re.
A pointer irányítása: a joy 1 vagy 2 port-ból vagy a kurzor gombokkal. Tűzgomb a space. Az autó irányítása billentyűzetről: A – gáz, D – fék, < – balra, > – jobbra, váltani a space-szel lehet.
Még egy fontos dolog: Ha olyan helyre visszük a pointert, ahol valami érdemlegeset tudunk okozni, a képernyő alján ( a pénz mellett ) mindig megjelenik a cselekvés lényegére utaló szöveg! Na, ekkor lehet püfölni a tűzgombot!
A programról: Ha túljutunk a védelem nehézségein… 🙂 kitölthetjük ( teljesen legálisan ) a jogosítványunkat, vagy be egy mentett állást. Mentésről lesz szó később, így maradjunk az új játéknál. Hamarosan egy újság kerül elénk, ahol csak az autós hirdetéseket böngészhetjük át. Lapozni a jobb vagy baloldali hasáb-részleteken lehet előre illetve vissza. Mivel kezdetben 750$ a pénzmagunk, nem lehet ész nélkül költekezni. A kiválasztott autót meg is tekinthetjük, az még nem kerül semmibe. Ha sikerült választani, ( vagy a jobb alsó sarokban lévő ikonra kattintunk ) a garázsunkba kerülünk. Itt látható az aktuális kocsi, ha van.
A képernyő felső részén látható az autó típusa, ha itt klikkelünk, megjelenik egy ablak, ahol a már meglévő kocsik közül eladhatunk illetve behozhatunk egyet a garázsba. Vigyázzunk arra, hogy azt a kocsit jelöljük ki, amelyiket el akarjuk adni! Először meg kell hírdetni a verdát, azaz meg kell adni az eladási árat, ha az túl magas, akkor nincs vevő, ha túl alacsony vagy épp megfelelő, akkor kapásból elviszik! Ha csak kicsit magas, alkudozás kezdődik, ha a harmadik ajánlatunkat sem fogadják el, akkor újra kell hírdetni!
A falinaptár mutatja az aktuális dátumot, Június 16.-tól Szeptember 15.-ig van időnk arra, hogy legyőzzük A Királyt. (Nem Elvis-t, vagy – van akinek – Zámbó Jimmy-t!!!)
A naptártól kicsit jobbra van egy fehér papír, erre kattintva böngészhetünk az alkatrészeink között, mellesleg itt is adhatjuk el azokat. Itt nincs alku, ha el akarjuk adni, két választásunk van: elfogadjuk a felkínált pénzt vagy hagyjuk ránkrothadni a cuccot.
Kicsit följebb van egy polc, itt választhatunk matricát a kocsira. Ha kellőképpen sikerült elrondítanunk, akkor egy új matrica vagy egy festés még segíthet! 🙂
Az óra jelképezné a főmenüt, itt lehet állást menteni, betölteni, új játékot kezdeni, esetleg kilépni az egész játékból. Nem túl bonyolult sem a mentés, sem a töltés, ezért csak pár szót erről. Mentéskor, a nagyobb keretben látható névvel lesz elmentve a játék, ezt a szövegen kattintva lehet módosítani. Ki kell választani, hogy melyik régebbi állást akarjuk fölülírni, ekkor az lesz kijelölve, ha még egyszer kattintunk, akkor a régi állás neve kerül be alul a nagy keretbe, ha kész, akkor save. Betöltéskor csak ki kell választani azt az állást, amelyiket folytatni szeretnénk, ez azt jelenti, hogy az lesz betöltve, amelyik be van keretezve…
Kicsit jobbra a polcon van egy rádió, amit be is lehet kapcsolni! Ha huzamosabb ideig játszol és nem tudod mitől vagy ideges, talán kapcsold ki… 🙂
Az óra alatt az íróasztalon ( vagy műhelyasztalon? ) a fehér papír megmutatja az autónk paramétereit.
A kocsink lökhárítóit le illetve fölszerelhetjük potom 15$/darabért, ugyanis ennyibe kerül a módosítással járó papírmunka költsége.
A tető magasságát is változtathatjuk: 70$. Ezzel kedvezően befolyásolva a Cv értéket…
Az újság a hirdetéseket tartalmazza, mindig ugyan azokat és ugyan azon az áron.
Az újságtól jobbra egy emelő látható, ami nagyon kerékcsere gyanús…
Tovább jobbra, egy festékszóró foglalja a helyet. Mindenki kiélheti kreativitását és hipp-hopp átmázolhatja a kocsiját. Sajnos feketére nem lehet festeni, pedig mindig ki szerettem volna próbálni, hogy tényleg igaz-e az a föltevés, miszerint ha fekete a verda, 2-vel többet megy! 🙂 Egyébként A Király kocsija fekete, ebből látszik, hogy jobb garázsa lehet! 🙂
Végül, a sarokban egy kérdést kapunk „Wanna tank?”. Nos, ha tényleg szükségünk van tankra, akkor kattintsunk itt! 🙂 Azt nem tudom, hogy mekkora különbség van a két benzin fajta között, de ha sokáig bénázunk, 10$-unk bánja!
A nyitott garázsajtó környékén kattintgatva kijuthatunk az utcára, de előtte még pár szó a szerelésről…
Mielőtt ész nélkül vásárolnánk a legdrágább alkatrészeket, érdemes egy pillantást vetni az autó infóra, hogy kiderüljön, milyen gyártmányú cucc is kell bele.
A kocsink ajtajának aljánál ( ez szép! Sz’al ahol az átlag polgár a sebességváltót sejti! ) lehet kicserélni a váltót. Ha ide kattintunk, beúszik a váltó, amit 2 csavar tart, ezeken kattintva lehet ki illetve becsavarozni.
A motorháztetőnél nyerhetünk bepillantást a kulisszák mögé, azaz itt matathatunk a mókuskerékkel! 🙂 Megbonthatjuk a motort vagy csak gyújtást állítunk, ám a gyújtást a motor szerelése után mindig állítsuk be!
Az utcán jönnek a nagymenők, és fölajánlják a pénzüket és az autójukat, hogy minél gazdagabbak legyünk! 🙂 Persze ez nem ilyen egyszerű, legalábbis kezdetben… Nos, két típusú versenyszám van, amiket az elénk gördülő áldozat ajtajára kattintva hozhatunk elő. A motorház tetején az ellenfél autójáról láthatunk infót, kivétel a max. sebesség. Ha sokáig tétlenkedünk, vagy visszalépünk, akkor lecsirkéznek és elhúznak! Ha mégis megtetszett a kocsija, de elment, akkor még mindig kihívhatjuk a csehóból, az oszlopot támasztó fickónál kattintgatva, 3.-ra majd csak sikerül eltalálni, ha nem jegyeztük meg a nevét! 🙂
Néha A Király is megjelenik a színen, ha meg sem áll, csak továbbhajt, akkor még kis csikók vagyunk hozzá. Ha megáll, de nem akarja elfogadni a kihívásunkat, akkor még többet kell nyomulnunk valamelyik típusú versenyen. Vagy csak egyszerűen kifogyott a benzinünk! Ez egyébként egy olyan dolog, amit mindig mindenki jobban tud nálunk! 🙂
A gyorsulási versenyre nevezhetünk tét nélkül, 10 vagy 50 ruppóért. A pálya egyenes!
Az országúti verseny már hosszabb és kanyarokkal is tarkított. 25 vagy 100 pénz, esetleg a másik kocsija üti a markát a győztesnek! Kétféle útvonal van, nem nehéz megtanulni…
Ha a kispajtásnak nem tetszik az ajánlat, káromkodik egyet, ekkor még ajánlhatjuk ugyan ezt, vagy változtatjuk az árat. Ha elfogadta, akkor hajrá! érdemes megvárni míg zöldre vált a lámpa! Ha csak pénzért megyünk és megzúzzuk a kocsinkat (ez alatt nem a lökdösődést értem, hanem ha leszaladunk az útról és…), lehetőségünk van eladni ócskavasnak vagy javíttatni, ha van elég pénzünk! Az ellenfélnek törötten is kell a kocsink!
Van ám rendőrség is, ha elkapnak megvágnak, ha lerázzuk őket, ugrott a verseny tétje… Ha nem tudunk fizetni a zsaruknak, akkor jön a kaptár, ez persze a játék végét jelenti! Vége a játéknak akkor is, ha kifutunk az időből vagy elbukva az utolsó működőképes autónkat, az összes alkatrész eladása után sem jönne össze annyi pénz, ami elég lenne a legolcsóbb csotrogány megvásárlásához.
Ha vége a játéknak, akkor a börtön vagy inkább a gyorskajálda falán – egy tükör részlet társaságában, akkor mégis csak a csehó lesz az! 🙂 – megcsodálhatjuk a legjobbak nevét, akik legyőzték A Királyt. A lista kicsit furcsa lehet, mert akinek a legkevesebb pontja van, az van az élen. Ez abból adódik, hogy a program az eltelt órákat számolja. Aki kevesebb idő alatt üti ki A Királyt, az a jobb!
Mellékelek két táblázatot, ami – remélem – segíti a játékot.
Magyarázat a következő táblázathoz:
Évjárat: |
ekkor gördült le az első ilyen típus a szalagról – gondolom én… |
Típus: |
az… |
Ár: |
ennyi pénzért juthatunk hozzá. |
Alkat.: |
ilyen gyártmányú cuccok kellenek a kocsiba. |
Seb.A.: |
alapsebesség. A vásárolt kocsi – gyújtás állítás után – ennyivel megy átalakítás nélkül (lökhárítók, tető). Az ellenfelek is ilyen gyorsak. |
Seb.(min): |
a legkisebb sebesség, amit ki lehet hozni a kocsiból. V6-os motor, 2BRL hengerfej és karburátor, automata váltó, lökhárítók és a tető fönt vannak. Tulajdonképpen felesleges érték… |
Seb.(max): |
a legnagyobb sebesség, amit ki lehet hozni a kocsiból. V8-as motor (nagyobb), verseny hengerfej, 2db 4BRL verseny karburátor, verseny váltó, a tető és a lökhárítók lent vannak. Hát, ha még feketére is festhetnénk! 🙂 |
Cheat(ár): |
a memóriában itt találhatóak az egyes kocsik árai, 2 byte-on. át lehet írni 1$-ra, akkor csak ennyit kell fizetni érte, viszont berhelt árú kocsi eladásakor érdekes dolgok történhetnek! Van úgy, hogy normális árért elviszik, de lehet, hogy 1$-ért sem kell senkinek! De ne feledd: a cheat-elés megöli a játék élvezetét! |
A táblázat megtekintéséhez KATT ide
Alkatrészek árai:
A táblázat megtekintéséhez KATT ide
Tudom, nincs bosszantóbb annál, mikor összegyűjtöd a pénzt a kívánt kocsira, majd a legelső kanyarban totálra töröd, de inkább gyakrabban ments állást!
A típus alatt a kocsi alkatrészei vannak még feltüntetve. Motor (n-nagy, k-kicsi), hengerfej, karburátor(ok), váltó és gumi sorrendben.
V6-os motort nem lehet vásárolni, csak kocsival együtt, gumitért pedig senki sem hajlandó fizetni, még ha vadonat új, akkor sem!
Nos, most következzék néhány gyakorlati jótanács…
Mivel a cél, A Király mielőbbi legyőzése, ezért kerülni kell mindenféle időrabló ténykedést! Ezt azoknak mondom, akik már nem abszolút kezdők a játékban, akik csak most ismerkednek vele, azok NE is olvassák el, vagy ha elolvassák, akkor se kövessék ezt görcsösen, inkább élvezzék és fedezzék föl a gamét!
Addig nem érdemes más taktikáját követni, sőt cheat-elni sem, amíg legalább egyszer, saját stílusban, önerőből végig nem vitted a játékot!!
Az én legjobb időm 123 óra, amit a következő módon értem el:
Új játék kezdése – gondolom, ez nem meglepő 🙂 A legjobb kezdő autó a Ford Fairlane 500.
A garázsban először a gyújtást kell beállítani, majd első lökhárító, hátsó lökhárító, tető le. Ekkor 17.-e és 1 óra lesz, ha valamit rosszul csinálsz, akkor 18.-a és 3 óra. Hmmm.
Most 102-vel megy és 2 gallon benzin van benne. Ez pont egy országúti versenyre elég vagy kb. 4 gyorsulásira. Ezután ki az utcára, először is több kocsit kell szerezni, hogy azokat eladva, megvehesd a ’63-as Corvette-et. Most kell egy kis (NAGY) szerencse, hogy olyan kocsik jöjjenek, amelyek alig gyorsabbak mint 102, lehetőleg automata váltósak és jó drágák! 🙂 Azt, majd mindenki leteszteli, hogy mennyivel gyorsabb ellenfelet tud legyőzni. Nyugodtan meg lehet zúzni a másik kocsiját, azaz le lehet szorítani – úgysem töri össze magát, csak figyelni kell, nehogy a nagy lökdösődésben Te kerülj a padkára!
Ha nagyon elmarad mögötted a másik, akkor előbb vagy utóbb jön a zsaru, (minnél többet ér a másik kocsija, annál biztosabb, hogy jönni fog!) némelyik bokorból még villantanak is! Ha a másik fényszóróját nem hagyod (sokáig) eltűnni a visszapillantó tükörből, elkerülheted a zsarut. Érdemes erre figyelni, mert 102-vel még nem lehet eltűnni előle, amellett a benzin is fogy, nem beszélve arról, hogy a kocsi alkatrészei is rongálódnak (kopnak).
Az első nyert menet után tankolni kell, vagy lehet tankolni egyből az első verseny előtt is. Kb. 5-6 versenyt kell nyerni mind a két típusból, csak akkor áll ki A Király!
Nos, ha összejött pár kocsi, el lehet adni őket, úgy 200$-ral kevesebbért kínálva, szinte mindig elviszik alku nélkül! (Az etalon ár az újságban!) Arra kell törekedni, hogy ne alkudjon a vevő, mert csak az idő megy vele. Ez a 200$-ral csökkentett ár csak az új és széria kocsikra érvényes, ha már pár %-os kopás van, vagy át lett szerelve alkatrész, akkor ez nem jön be!
Ha megvan a pénz, jöhet a Corvette! Én vásárlás után előkészítettem, motor, lökhárító, benzin, majd vissza a Fairlane-t, célszerű néha gyújtást is állítani rajta!
Most lehet menni gyorsulni! Nem kell tétre menni, a lényeg, hogy meglegyen az 5-6 győzelem. Kb. ekkorra A Király már a csehóban lesz, ha mégsem, akkor lehet tovább versengeni, ha mégis, akkor vissza a garázsba, elő a Corvette-et, újra az utcára, kihívni A Királyt, majd megcsodálni az endseq.-t és bevésni a nevet a Hi-Score táblába! Ugye milyen egyszerű?! 🙂
Lehetséges, hogy néhány dolgot fölcserélve még több időt lehet nyerni, de ezt majd már Ti!
Egyébként a mentés is idő !!! Valamikor elkezdtem jegyzetelni, hogy mi hány óra, de nem mindig volt egységes, így hagytam a fenébe…
A lemezen található egy TXQ nevű file, ebben van a szöveg, lehet magyarítani. Nekem is volt valahol egy saját magyarítás, de hol van az már…
Ha szeretnél egyéni matricákat a kocsidra, akkor az SPR file-ban – ami $2080-tól $3800-ig tart a memóriában, ha direkt módon töltöd be – kell lecserélni a $2b00-tól $2d00-ig terjedő részt, 4db, 2×1-es, multicolor sprite-tal. A színeket nem tudom, hol lehet állítani, mert ennyire nem mélyedtem bele a dologba.
Erről ennyit, éljenek a 60-as évek! 🙂
Gary/TRD
Az egyik kedvenc autós játékom volt. Nagyon jó a hangulata és sok minden állítási lehetőség volt benne. Igazi utcai-verseny feeling 🙂
Én csak autóba fogadtam, mert ezt eladva sokkal több pénzt lehetett szerezni. Ja és nem modern kocsit kellett venni, hanem egy rosszabb régit kellett feltuningolni, mert akkor mindenki kiállt ellened. Könnyű volt legyőzni őket így! 🙂
Minden kocsival, ami 135-tel vagy 136-tal megy max., meg lehet verni a királyt (próbáltam). Kár, hogy Chrysler típusúból ilyen nincs 🙁
szép idők voltak
A Királyt többnyire az 1940-es Chevrolet Roadsterrel győztem le, nem a ’63-as Corvette-tel.
A Roadster borzalmasan csúnya, lökhárítók nélkül még borzalmasabb, de a cél szentesíti ez eszközt. 😉