Aliens

Ez a program szerintem azok közé tartozik, amelyek megjelenések után szinte mindjárt feledésbe is merültek. Az a véleményem, hogy ez is, -mint bármely más- e sorsra jutott program, több figyelmet érdemelne! Ezért is esett a választásom ennek a programnak az ismertetésére. Ez a játék az „ALIENS” című nagy sikerű filmről készült. (Gyengébbek, valamint fiatalabbak kedvéért: „Nyolcadik utas a Halál”, valamint a „Bolygó neve Halál”) Aki látta a filmet, annak nem lesz nehéz végigjátszania ezt a játékot, ugyanis kifejezetten a film alapján készült.

aliens5pAz egyszerű, ám a történethez nagyon passzoló főcímzene után, a monitoron megjelenik a történetben szereplők neve és pillanatnyi státusza, miszerint mindenki él és virul. Itt a program bekér egy kódot, melyet ha helyesen adunk meg, akkor elkerüljék azt a kis bonyodalmat amit az jelent, hogy helyesen válasszuk ki a megfelelő fegyvereket és műszereket. A KÓD: 7324G

(Ez a kód nem valami védelem, hanem a pályakód. Azaz nem csak az az egy van, amit BULLKILLER elárult, hanem minden pályának meg van a sajátja, amit ha a játék elején megadunk, akkor arról a pályáról indul a game.)
Pályakódok: 2.-2727H 3.-1506E 4.-5761H 5.-0640C 6.-0663F – vili

A pályák előtt az adott szituációra vonatkozó idézetek olvashatók a film szereplőinek párbeszédeiből. Ha tehát beírtuk a kódot, vagy kiválasztottuk a fegyvereket, következik az első pálya.

Aki látta a filmet, az könnyen rájöhet, hogy az egyes pályákon mit kell végrehajtania. Rögtön itt az első pályán is, akárcsak a filmben, egy leszálló-hajóval kell úgy manőverezni, hogy a lehető legkevesebbszer menjünk neki a köröknek, sőt minél inkább a körök középpontján haladjunk át .A képernyő jobb szélénél egy függőleges, három részből álló csík húzódik. Ha a kanyargás közben van időnk, néha pillantsunk rá, nehogy a mellette lévő kis nyíl az alsó piros csíkhoz érjen, mert az azt jelentené, hogy megbuktunk leszálló-hajó vezetésből. Hogy mikor kezdünk rosszul vezetni, azt abból is észrevehetjük, hogy elkezd villogni a leszálló-hajó orra, és remeg a kép. Kb. 2 percig kell igyekeznünk a körökben maradni. Ne csüggedjünk akkor sem, ha a 999. próbálkozásra sem sikerül végigjutnunk, mert még mindig ott van egy lehetőség, nevezetesen az, hogy megnyomjuk először a RESTORE billentyű melletti nyilat és vele együtt a RESTORE-t. Ennek hatására a gép egyből elkezdi tölteni a következő pályát (tulajdonképpen ez egy SKIP LEVEL funkció). Bevezető szöveg után itt a következő pálya.

aliens6pEzen a pályán 4 mandrót irányíthatunk, külön-külön. A képernyő alsó részén páronként 8 monitor látható. Ezek jelzik a 4 ipse életfunkcióit. A tagok között a FUNKCIÓ billentyűkkel válthatunk. Ebben a részben arra kell törekedni, hogy a 4 muksót 1 helyszínre, azaz a pálya végcéljához eljuttassuk. A pálya utolsó részét onnan ismerjek meg, hogy a helyszín jobb felső sarkában egy kemencéhez hasonlító építmény van. A bejelentkező képnél a monitorok alapállapotban vannak. Ha valamelyik fickót veszély fenyegeti, akkor a monitora elkezd villogni, és ilyenkor a leghelyesebb amit tehetünk, hogy a villogó monitorú ürgére váltunk. Ekkor, ha azt látjuk, hogy nem szokványos alakú a helyszín, azaz az utat valamilyen „dzsuveda” szegélyezi, akkor arra kell vigyáznunk, hogy a lények bármely irányból ránk támadhatnak. Hogyha normális a helyszín szerkezete (nem dzsuvás), akkor csak az út végződéseinek irányából támadhatnak. Ha esetleg véletlenül elkapják a szörnyek valamelyik játékosunkat, akkor egy másik pacákkal siethetünk a segítségére, (feltéve, ha megtaláljuk ebben a labirintusban). A szörnyek nem támadnak ránk, ha sikerül egy helyszínre behozni két vagy több figurát. A képernyő jobb felső részében lévő kereső jelzi számunkra a lények hollétét. Térkép hiányában, -tapasztalatom szerint- a pálya végcélja (kemence), az egész labirintusnak a jobb alsó része felé található. Egy emberünk halálát a monitora kihunyása jelzi. Ha a megmaradt embereket elvittek a pálya végére, akkor következik a 3. pálya. De ha nem sikerült elvinnünk egyet sem, vagy sikertelen próbálkozások után meguntuk a játékot, akkor a szokásos módszerrel (nyíl+restore), léphetünk tovább.

aliens00A 3. pályán tulajdonképpen társainkat kell fedezni, és nem szabad engedni, hogy a szörnyek túljussanak azon a vonalon, amin mozgunk. Addig kell ezt csinálnunk, amíg a képernyő alsó részén az egyik társunk (a filmben Hicks), át nem vágja az ajtót. Ha sikerült átvágnia, akkor következik a 4. pálya.

Ezen a pályán egy meglehetősen bonyolult, lényekkel tűzdelt labirintus-rendszeren kell átküzdenünk magunkat. Fegyverként most 9 db. gránát áll rendelkezésünkre (persze, ez attól függ, hogy hány emberünk van még ekkor). Ezeket a gránátokat csak akkor tudjuk használni, ha nekiütköznénk egy lénynek. A cél az, hogy eljussunk a „DROP SHIP” feliratú kijárathoz, a pálya jobb szélén. Javaslatom a következő: először csak annyira próbáljuk megközelíteni ezt a kijáratot, hogy látható legyen a képernyőn, és onnan vezessek vissza a helyes útirányt, a kezdő helyig. Hogy ezt elérjek, nagy szükségünk lesz a RUN/STOP billentyűre (ez egy PAUSE funkciót hajt végre, és így nyugodtan szemlélhetjük a helyes útirányt). Itt is meg van, -mint minden- pályán, a nyíl+restore lehetőség. Ha átjutottunk, jön az 5. pálya.

aliens04Most egy mentési akciót kell végrehajtanunk. Nevezetesen egy kislányt (a filmben Newt-ot) kell kimentenünk a lények fogságából, adott időn belül. Egy jelzőkészülék nyújt segítséget számunkra, mely a képernyő jobb felső részében van. Ez jelzi, hogy milyen égtáj irányába kell mennünk, és hogy milyen messze vagyunk még a kislánytól. Sajnos most véges mennyiségű lőszer áll rendelkezésünkre, de van egy új dolog is nálunk, nevezetesen 8 db. jelző izé. Ez arra szolgál, hogy a több elágazású kereszteződéseknél, azokba az elágazásokba rakjunk le egyet-egyet, amelyek azon az útvonalon vannak, amely visszavezet minket a kezdőképhez, a liftekhez. A kislányhoz vezető útvonalon van egy útszakasz, ami elüt a többitől (a dzsuvástól és a tisztától). Ez egy tojásokkal telerakott terem. Itt még lesz egy kis zűr visszafelé. Úgy takarékoskodjunk a lőszerrel, hogy itt feltétlenül szükségünk lesz legalább 20 egységre. Ha megtaláltuk a kislányt, akkor már húzhatunk is vissza a liftekhez. Vele tovább nem kell törődnünk, mert ő úgy követ minket, mint az árnyék. Igen ám, de visszafelé ismét át kell haladnunk a tojáskamrán, és itt most valami nagy rovarszerű lény állja utunkat, ő a szörnyek királynője, az idegenkirálynő (biztos értesült a lány megszöktetéséről). Hiába próbáljuk, nem tudjuk lelőni. De félre áll, ha a tojások felé fordulunk, és egyfolytában arra lőve, nem zavartatva magunkat, végigvonulunk felfelé. Most már szabad az út visszafelé /egy-két császkáló szörnytől eltekintve/. Ha visszaértünk, bemegyünk a liftbe, és máris jön az utolsó pálya, a végső összecsapás.

aliens01Itt már bent a nagy űrhajóban kell megverekednünk, egy rakodógép segítségével a bepofátlankodott királynővel. Bevallom, hogy ez az a pálya, ahol még nem sok mindent sikerült elérnem, ugyanis nem jöttem még rá, hogyan lehet kicsinálni végleg a királynőt. Annyit figyeltem meg, hogyha oldalba b…om, akkor az alul lévő csík elkezd fogyni, /vagy nőni, nem tudom/ de utána visszaáll eredeti állapotába. Elképzelhető az is, hogy a tűzgombbal záródó fogó-résszel kell elkapni, és utána felemelni. Ezt már mindenki próbálja kideríteni saját maga. Biztosan van valami jó kis zárókép vagy zene a végén.

(Megoldás: Addig kell pofozni a királynőt, amíg a csík ott alul teljesen el nem fogy neki, azaz míg teljesen zöld nem lesz. Utána úgy kell trükközni, hogy a két kar közé kerüljön a dög, és ha elég közel jön, akkor a rövidebbel elé kell állni, és kinyújtani, majd a tűzgomb megnyomásával a szörnyet derékon kell ragadni. Ha egy picit tudjuk a levegőben tartani, akkor hamarosan kinyílik alatta a padló, ahová be kell ejtenünk. (Tűzgomb) Ha ez sikerül, máris megnyerted a játékot! – vili)

Jó szórakozást az ALIENS-hez!

BULLKILLER

/Tokár György/

from A64 TEAM

Az ismertető eredetije megtalálható a Game Shift lemezújságban.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × kettő =