Flight Path 737

Egy Boeing 737-es utasszállító repülőgépet kell vezetni a felszállás megkezdésétől a leszállásig. A játék azoknak fog tetszeni, akik örömüket lelik bizonyos paraméterek pontos betartásában. A grafika nem túl látványos, a műszerek többnyire digitálisak, a táj ábrázolása pedig inkább jelzésszerű, mint reális.

Vezérlés: botkormánnyal lehet az emelkedést és a fordulást szabályozni. A futókerekek behúzása „A”, kibocsátása „Z” gomb megnyomására történik. A fékszárnyat „V”, illetve „F” gombokkal lehet kibocsátani, illetve visszahúzni. A hajtóművek teljesítményét az „F” gombokkal lehet szabályozni: a fölső kettő növeli, az alsó csökkenti a gép sebességét 20, Illetve 10 csomóval.

fp737A műszerfalon balról jobbra az alábbi műszerek találhatók: Magasságmérő (ALT), Futómű helyzetjelző (U/C), Kifutópálya iránya (RH), Leszálló repülőtér távolsága (DIST).

Középen fent, leszálláskor egy négyzet jelenik meg, mely színével jelzi, hogy a gép pillanatnyi magassága a leszállópályától mért távolsághoz viszonyítva sok (fehér), kevés (piros) vagy éppen megfelelő (zöld) a pontos leszállás végrehajtásához.

Alatta a szám a repülés irányát, a kis nyíl pedig az elfordulás irányát és sebességét jelzi.

Még lejjebb a bólintási szöget mutatja egy kis rombusz, azaz hogy a gép orra felfelé vagy lefelé áll.

Jobbra a függőleges sebességjelző (REDI) és az üzemanyagmérő (FUEL), a jobb szélen a sebességmérő (ASI), a fékszárny helyzetét jelző (FLP) és az óra (TIME) található.

A repülés menete a következő: kiengedjük a fékszárnyat. Ha a repülőgép iránya nem egyezik meg a pályairánnyal, kis sebességgel ráfordulunk. Felgyorsítunk. Felemeljük a gép orrát és a levegőbe emelkedünk. Tartjuk a sebességet, mert 160-nál kisebb sebességnél lezuhanunk, de 200 fölött viszont a fékszárny nem bírja. Ha elértük a 300-as magasságot, behúzhatjuk a fékszárnyat és a futóművet, de ügyelve rá, hogy behúzott fékszárnnyal a legkisebb sebesség 180 csomó. A futó legfeljebb 250-es sebességig lehet kibocsátva. Felemelkedünk a hegy szintje fölé. Ha megjelenik a leszállópálya iránya, ráfordulunk. A hegy átrepülése után elkezdhetjük a süllyedést, maximális sebesség 600 csomó. Még a 300-as magasság elérése előtt nyissuk ki a fékszárnyat és a futót. Ha sikerült elég kis függőleges sebességgel leszállnunk, az „R” gomb benyomásával bekapcsolhatjuk a sugárféket, hogy gyorsabban megálljunk.

A program nem enged tág teret az önfeledt repkedésre, de igen hatásosan kidomborítja a repülésnek azt az oldalát, hogy szigorúan be kell tartani a megszabott határértékeket. Mindent egybevetve legfeljebb közepesre értékelhető, mivel játéknak túl egyhangú, szimulátornak viszont nem eléggé reális.

Az ismertető eredetije megjelent a Bitvadász magazinban, 1986-ban.

Háy György

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

1 × egy =