Omni-Play Basketball

Ismét egy remek sportjáték a SPORTTIME-tól! A játék az amerikai profi bajnokság szabályai szerint folyik. A csapatokat négy osztályba sorolták, a bajnokság végén minden osztály első két helyezettje kieséses rendszerben küzd a bajnoki címért.

A cégtől már megszokott stílusban és színvonalon most egy profi kosárlabdacsapat edzője és játékosai lehetünk. A játékot egy vagy két személy játszhatja. A menükben az egyes joystick segítségével válogathatunk. A meccsen pedig az általunk választott botkormánnyal vezethetjük győzelemre csapatunkat.

op2A főmenüben a játék kezdetekor a Reset The League pontot válasszuk. A Save paranccsal lemezre menthetjük csapatunk eddigi eredményeit, lemezen tárolt adatokat pedig a Load-dal tölthetünk vissza. Itt van lehetőség a játék kezdeti értékeinek beállítására (Reset). Először a játékosok szárnál kérdezi (1/2), majd csapatunk nevét. Ezután választhatunk, hogy melyik osztályban akarunk játszani. A további kérdésekre meg kell adnunk hány perces legyen egy negyed, és hány győzelem kell a rájátszásban a továbbjutáshoz. Végül jóvá kell hagynunk eddigi válaszainkat.

A Team Record, menüben csapatunk eddigi mérkőzésein elért rekordjait nézhetjük meg, a League Historyban pedig a bajnokság adatait.

A View Teams History menüben az előző bajnokságok végeredményeit láthatjuk. Más csapatok adatait az Others parancsra állva a tűz és a botkormány fel, vagy lefele húzásával nézhetjük meg Ebben a pontban, tekinthetjük meg a csapatunk játékosairól készült statisztikákat is. A joystick fel-le mozgatásával válasszuk ki az évet, és nyomjuk meg a tüzet. Az itt szereplő adatok jelentése a következő:

op3P – pozíció
G – mérkőzés
Min – perc
Fga – 2 pontos kísérlet
Fgm – 2 pontos kosár
Pct – százalék
Reb – lepattanó
Pf – személyi hiba
D – kipontozódás
Stl – szerzett labda
Blk – blokk
Fta – büntető kísérlet

Az Improve Team menüben készíthetjük fel csapatunkat a bajnokságra Az edzőtáborban (Training Camp) kijelölhetjük, hogy melyik játékosunknak milyen képességét szeretnénk fejleszteni (közeli, távoli dobások, pontosság, illetve gyorsaság). Végül megkérdezi, mennyi pénzt szánunk a táborra. Ha jó játékosra van szükségünk, azt a játékospiacon (Player Trade) vehetjük meg. Meg kell adnunk, melyik játékosunk helyére kit akarunk szerződtetni, és mennyit fizetünk érte. Ha az üzlet nem jön létre, akkor is fizetnünk kell kérelmünk elbírálásáért. A Recuit Player pontban fiatal játékosokat igazolhatunk (a játékosok természetesen öregednek].

op4Most már itt az ideje, hogy lejátsszuk első meccsünket.

Válasszuk a Play Next Game pontot. Itt még beállíthatjuk a pálya és a játékosok színét, és azt, hogy az edzőt és a játékost melyik joystickkel akarjuk irányítani.

A mérkőzés kezdete előtt és a szünetben két riporter elemzi az esélyeket. Ezt szerencsére kihagyhatjuk, ha a videomagnón a gyors tekerés gombot választjuk.

Játék közben két szabályra ügyeljünk. A támadásra 18 másodpercünk van és a 3. személyi hiba után játékosunk kipontozódik. Passzolni a tűzgomb rövid, dobni a gomb hosszú megnyomásával tudunk.

op5A meccs szüneteiben csapatunk taktikáját határozhatjuk meg. Itt beállíthatjuk, hogyan támadjanak (Offense), illetve védekezzenek (defense) játékosaink. A Subs pontban fáradt játékosainkat cserélhetjük le. A mérkőzés Play-re folytatódik.

Meccs közben az F6 lenyomásával kérhetünk időt. Az F8-cal a játékot irányító joysticket változtathatjuk.

Most pedig kezdődhet a bajnokság. A program töltésének hosszú perceit leszámítva biztos felejthetetlen élményekben lesz részünk.

Az ismertető eredetije megtalálható az 576 KByte magazin, 1990 évi 1. számában.

Temesvári Tibor

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 + 10 =