Omni-Play Basketball
Ismét egy remek sportjáték a SPORTTIME-tól! A játék az amerikai profi bajnokság szabályai szerint folyik. A csapatokat négy osztályba sorolták, a bajnokság végén minden osztály első két helyezettje kieséses rendszerben küzd a bajnoki címért.
A cégtől már megszokott stílusban és színvonalon most egy profi kosárlabdacsapat edzője és játékosai lehetünk. A játékot egy vagy két személy játszhatja. A menükben az egyes joystick segítségével válogathatunk. A meccsen pedig az általunk választott botkormánnyal vezethetjük győzelemre csapatunkat.
A főmenüben a játék kezdetekor a Reset The League pontot válasszuk. A Save paranccsal lemezre menthetjük csapatunk eddigi eredményeit, lemezen tárolt adatokat pedig a Load-dal tölthetünk vissza. Itt van lehetőség a játék kezdeti értékeinek beállítására (Reset). Először a játékosok szárnál kérdezi (1/2), majd csapatunk nevét. Ezután választhatunk, hogy melyik osztályban akarunk játszani. A további kérdésekre meg kell adnunk hány perces legyen egy negyed, és hány győzelem kell a rájátszásban a továbbjutáshoz. Végül jóvá kell hagynunk eddigi válaszainkat.
A Team Record, menüben csapatunk eddigi mérkőzésein elért rekordjait nézhetjük meg, a League Historyban pedig a bajnokság adatait.
A View Teams History menüben az előző bajnokságok végeredményeit láthatjuk. Más csapatok adatait az Others parancsra állva a tűz és a botkormány fel, vagy lefele húzásával nézhetjük meg Ebben a pontban, tekinthetjük meg a csapatunk játékosairól készült statisztikákat is. A joystick fel-le mozgatásával válasszuk ki az évet, és nyomjuk meg a tüzet. Az itt szereplő adatok jelentése a következő:
P – pozíció
G – mérkőzés
Min – perc
Fga – 2 pontos kísérlet
Fgm – 2 pontos kosár
Pct – százalék
Reb – lepattanó
Pf – személyi hiba
D – kipontozódás
Stl – szerzett labda
Blk – blokk
Fta – büntető kísérlet
Az Improve Team menüben készíthetjük fel csapatunkat a bajnokságra Az edzőtáborban (Training Camp) kijelölhetjük, hogy melyik játékosunknak milyen képességét szeretnénk fejleszteni (közeli, távoli dobások, pontosság, illetve gyorsaság). Végül megkérdezi, mennyi pénzt szánunk a táborra. Ha jó játékosra van szükségünk, azt a játékospiacon (Player Trade) vehetjük meg. Meg kell adnunk, melyik játékosunk helyére kit akarunk szerződtetni, és mennyit fizetünk érte. Ha az üzlet nem jön létre, akkor is fizetnünk kell kérelmünk elbírálásáért. A Recuit Player pontban fiatal játékosokat igazolhatunk (a játékosok természetesen öregednek].
Most már itt az ideje, hogy lejátsszuk első meccsünket.
Válasszuk a Play Next Game pontot. Itt még beállíthatjuk a pálya és a játékosok színét, és azt, hogy az edzőt és a játékost melyik joystickkel akarjuk irányítani.
A mérkőzés kezdete előtt és a szünetben két riporter elemzi az esélyeket. Ezt szerencsére kihagyhatjuk, ha a videomagnón a gyors tekerés gombot választjuk.
Játék közben két szabályra ügyeljünk. A támadásra 18 másodpercünk van és a 3. személyi hiba után játékosunk kipontozódik. Passzolni a tűzgomb rövid, dobni a gomb hosszú megnyomásával tudunk.
A meccs szüneteiben csapatunk taktikáját határozhatjuk meg. Itt beállíthatjuk, hogyan támadjanak (Offense), illetve védekezzenek (defense) játékosaink. A Subs pontban fáradt játékosainkat cserélhetjük le. A mérkőzés Play-re folytatódik.
Meccs közben az F6 lenyomásával kérhetünk időt. Az F8-cal a játékot irányító joysticket változtathatjuk.
Most pedig kezdődhet a bajnokság. A program töltésének hosszú perceit leszámítva biztos felejthetetlen élményekben lesz részünk.
Az ismertető eredetije megtalálható az 576 KByte magazin, 1990 évi 1. számában.
Temesvári Tibor