The Train – helenke

A The train (A vonat) egy különleges játék. Nem lehet besorolni semmilyen kategóriába, van benne szimulátor-, és ügyességi rész is. A történetről nem sok derül ki, de a lényege: egy vonattal el kell menekülni Normandiába a németek elől. Metz-ből indulunk, a cél: Riviere. A vonaton szerencsére van egy-két gépágyú, amivel szükség esetén vissza tudunk lőni.

train0Minden pályaudvar ellenséges kézen van, így amikor odaérünk, meg kell tisztítanunk. Míg mi egy géppuskával írtjuk az ablakból tüzelő ellenséget, addig a társunk (villogó futó alak) be tud jutni. Ő csak akkor halad, amikor lőnek ránk, és mi is tüzelünk. Az ellenség mindig abból az ablakból lő, ahol fel van kapcsolva a villany. A németek géppuskasorozata pár másodperc alatt eléri a fedezékünket. (Ezt mutatják az egyre közelebb becsapódó lövedékek is.) Annak ellenére, hogy könnyen ki lehet lőni az ablakban megbújt németeket, érdemes egy kis ideig mellé lőni, had haladjon a társunk, és csak akkor belőni az ablakon, ha már nagyon közel csapódnak be a lövedékek. Nagyon figyelni kell , hogy ha a társunk világos ablak előtt megy el, akkor ne álljon le az ellenség előtt, hanem futtassuk tovább (ha még van idő), vagy állítsuk le még előtte (addig ne tüzeljünk), és egyetlen golyóval terítsük le az orvlövészt. Ha véletlenül eltaláljuk a társunkat, akkor GAME OVER; nem tudjuk teljesíteni a feladatot. Szerencsére rajtunk kívül senki nem tudja megölni.

A játék legelején a vonatot kell ellopni, vagyis fedeznünk kell a társunkat, amíg eljut a váltóig. Ha ott van, akkor a három lehetséges pálya közül ki kell választani a megfelelőt. A pályák nehézségi szintet is jelentenek. (Sajnos itt még nem lehet megnézni a térképet.) Ha megvagyunk a váltással, a társunkat fedezve meg kell várnunk, amíg visszaér, és indulhatunk is. A vonat elsőre eléggé ijesztően néz ki belülről. A kezelőszervek:

1.: throttle: gázadagoló
2.: furance door: kazánajtó
3.: brake: fék
4.: forward reverse lever: előre- /hátramenet váltó
5.: steam blowoff: gőzkiengedő
6.: whistle: síp

A.: Váltók közelében jelzi az aktuális útirányt. (Az piros, míg a többi zöld marad.)
B.: Azt mutatja, hogy mennyi víz van még a tartályban.
C.: P.S.I: a nyomást mutatja.
D.: A sebesség mérföld/órában, (de számok nincsenek).
E.: TEMP: A kazán hőmérséklete.

train1A gázadagoló használata egyszerű; csak rá kell menni, nyomva tartani a tűzgombot, és a lefelével gázt adni, a felfelével pedig azt csökkenteni. Annak ellenére, hogy több fokozat is van, érdemes egyből a maximumra rakni.

A kazánajtót a tűzgomb + lefelével lehet kinyitni. Ha nyitva van, a jobbra iránnyal lehet bele szenet lapátolni. Kezdetben 5000 egységnyi szenünk van. Egy lapát kb. 5 egység, úgyhogy nem kell alttól félni, hogy elfogy. Az ajtót nem lehet nyitva hagyni, úgy hogy mielőtt mást akarunk használni, tűz + balra.

A féket a tűzgomb + lefelével lehet aktiválni. Teljes sebességről kb. 2,5 kilométer alatt állítja meg a vonatot. A fék behúzása után érdemes nullára állítani a gázt.

A váltót átkapcsolva az előremenet, és a tolatás között lehet váltani (tűz + le: hátra; tűz + fel: előre). Ezt csak álló helyzetben érdemes megtenni, mert ha menet közben akarunk átváltani, akkor a „gears stripped” üzenettel tudtunkra adja a gép, hogy a fogaskerekek eltörtek. (Értelemszerűen ettől fogva már nem fogjuk használni.)

A gőzkiengedővel a nyomást tudjuk csökkenteni. (A kijelző felénél már ránk szól, hogy nem elég a nyomás.) A nyomást növelni úgy lehet, ha jól befűtünk a kazánba, és kis fokozatra állítjuk a gázadagolót. Használni a tűzgomb és a felfelé irány megnyomásával lehet.

A sípot a tűz + lefelével lehet meghúzni. Azon kívül hogy tényleg sípol, nincs túl nagy haszna. (Ha mégis lenne, vígan végig lehet nélküle vinni a játékot.)

A vonaton menet közben az „1”-es billentyű megnyomásával kiküldhetjük a társunkat a mozdony tetejére szerelt gépágyúhoz, ami menetirányba néz. A „2”-es billentyűvel a hátrafelé néző gépágyúhoz küldhetjük. A „3”-as billentyűvel visszaválthatunk a fülkébe, a „4”-essel pedig megnézhetjük a térképet. Az „R”-rel újraindíthatjuk a játékot, a „D”-vel megnézhetjük a vonat állapotát. (Itt van a pontjaink száma, a kazán és a fék sérülései, a megmaradt szén mennyisége, és a felhasználható segítségeink.) A játékot bármikor meg lehet állítani a SPACE billentyűvel.

Előfordul, hogy menet közben a nyakunkba zúdul a Luftwaffe. (Általában 1-3 repülő jön.) Ezeket a tetőre szerelt gépágyúkkal lehet leszedni.

train2Minden német kézen lévő híd és pályaudvar előtt 8 kilométerrel jelez, hogy lassítani kell. Elég 3 km-rel előbb behúzni a féket és nullára venni a gázadagolót.

A hidak előtt is meg kell állni, mert azokat hadihajók védik. A vonatunkon van egy ágyú, amiről le lehet őket lőni. A lefelével lehet az ágyú csövét fölemelni, a föllel értelemszerűen leengedni. A jobbra-balra iránnyal lehet oldalra célozni. Négy hadihajót kell szétlőni ahhoz, hogy biztonságosan átvonatozhassunk a hídon. A vonat sok lövést kibír, de érdemes igyekezni, nehogy kifussunk az időből.

A köztes pályaudvarokon is mindig meg kell állni, különben végünk. Ez a rész úgy néz ki, mint a vonatlopás, de itt a társunknak az épületbe kell bejutnia a távíróhoz. Nekünk egy láda mögül kell fedeznünk. Ha bejutott, üzenetet morzézhatunk a társainknak. Ez az üzenet lehet az, hogy foglalják el a következő pályaudvart, vagy az, hogy tisztítsák meg az előttünk álló következő hidat, vagy készüljenek fel a vonat javítására, de ha nincs szükségünk semmire, akkor azt is üzenhetjük. (Vonatot egyszer lehet javíttatni, állomást elfoglaltatni háromszor lehet.) Itt is kell fedezni a társunkat, amikor visszafelé megy.

Riviere-be érve már nincs semmi dolgunk; tejesítettük a küldetést. Az út nagyon izgalmas. A játék grafikája szokatlanul szép, és a hangjai is jók. Igaz, hogy a haladó mozdonyból nem nagy élmény nézelődni, de ettől a kis szépséghibától eltekinthetünk. Érdemes végigjárni mindhárom nehézségi szintet, mert az első kettő nem valami hosszú.

helenke

You may also like...

2 hozzászólás

  1. Maczák Zoltán szerint:

    Gőzmozdony-szimulátor!!! Eszméletlen még az ötlet is. Nagyon faja játék!! Csak az u-Boat-okat volt nehéz a hidaknál legyilkolni 🙂 *-os 5-ös!

  2. Bagira szerint:

    Hogyne lenne a sípnak haszna!
    Azzal lehet átállásra bírni az utunkba kerülő váltókat (switch).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × kettő =