The Great American Cross-Country Road Race

Azon gondolkodtam, melyik legyen az első játék, amelyik megér annyit, hogy egy kicsivel több időt szenteljek annak, hogy elkészítsem a leírását. Hamar beugrott – ez a TGACCRR lesz! Ez az az autóverseny, mely nem csak a reflexeinket teszi próbára, hanem egy kicsit az agyunkat is.

tgaccrr2Mivel nem pályaversenyről van szó – az Amerikai Egyesült Államok nagyvárosait összekötő országutakon haladunk -, a játék elég életszagúra sikeredett. A játékban, mint már említettem, az a célunk, hogy az U.S.A. egyik városából a másikba minél rövidebb idő alatt, a lehető legrövidebb úton, minél gyorsabban érjünk oda. Nem versenyautók az ellenfeleink, hanem a szokásos közúti cirkálók – személy-, teherautók, motorok. Mivel minden perc számít, éjszaka sem alhatunk, étlen-szomjan vezetünk addig, amíg el nem érjük úticélunkat. (Nagyon hangulatos a nappalok s az éjszakák váltakozása). Na de, haladjunk sorban, persze részletesen! A játék indításakor egy autó robog át a képernyőn, és a kipufogott gázból tűnik elő a játék címe, majd egy újabb suhanás, és a játék készítői. Nagyon ötletes megoldásnak találtam már 12 évesen is… Ha magára hagyjuk itt a programot, elkezdődik a demo, ahol megtekinthetjük milyen is a játéktér.

Balra alul látható az üzemanyag szintje, mellette a fordulatszám, utána a TIMER, mely azt mutatja, mennyi időnk van még az adott szakasz teljesítésére. Ezalatt látjuk, hány mérföld van még hátra az adott szakaszból. Ettől jobbra a „mérföldóra”, természetesen pillanatnyi sebességünk krónikása. Ettől jobbra láthatjuk, hogy az éppen aktuális túránk eddig összesen hány percet vett igénybe, végül alatta egy detektort, mely vörösen villogva figyelmeztet, ha üldöznek a zsaruk. Nos, kezdődjék a játék! Az F3-mal választhatjuk ki, melyik túrát választjuk. Értelemszerűen, ha valamelyiket kiválasztjuk, üssünk Y-t, ha nem tetszik, akkor N-t. A legérdekesebb a U.S. tour, ahol nem két város távolságát kell megtennünk, hanem a program által megjelölt összes nagyvárost érintő túrát kell bejárnunk. A túra kiválasztása képernyőn láthatjuk, milyen időket kell túlszárnyalnunk utunk végére. Ezek általában nagyon jó idők, ember legyen a talpán, aki dobogóra kerül!

tgaccrr5Ha kiválasztottunk a nekünk tetsző túrát, megjelenik egy térkép, ami két zászlóval jelzi, melyik két város közti utat kell megtennünk. No, itt már elkezdődnek a turpisságok. A gép mindig ajánl egy lehetséges utat, amelyik szerinte a legközelebb visz a célvároshoz. Ez a rövidebb túrákon általában elfogadható, de a U.S. tour-on sokszor már bejárt útvonalat ajánl a kis sunyi… Ha nem tetszik az az út, amit a gép ajánl, a joy-jal kiválaszthatunk egy másik szomszédos várost. Érdemes azonban odafigyelni, milyen útviszonyokat jelentenek egy adott útról. Ez a fölső scroll-ban látható. Lehet havas, jeges, esős az út, lehet, hogy a fél pálya le van zárva. Ezek az akadályok természetesen mind-mind lassítanak minket. Nos, ha kiválasztottuk az utat, nyomás!

A tűzgombbal adunk gázt, majd a váltásnál elngedjük egy pillanatra, és a joy-t felfele toljuk. Sok játékban hasonló a váltás mechanizmusa. Autónk négy sebességes, maximális sebessége 240 mp/h (elég sokkoló…). Ügyeljünk arra, hogy ne járassuk a motort sokáig maximális fordulatszámon, mert felrobban a motor, és a következő benzinkútig csak úgy jutunk el, ha nyomogatjuk a tűzgombot (ez max 40 mp/h-t jelent). De a benzínkútnak nem csak az a szerepe, hogy a szétrobbant motort megjavíthassuk, hanem -érdekes-, hogy tankolhassunk is. Erre azért van szükség, mert a benzinünk -érdekes-, folyamatosan fogy. A játékban működik egy „státuszsor”, ami időben figyelmeztet minket mindenre. Ez a képernyő közepén villog, pont bele a búránkba. Tehát, ha itt azt látjuk, hogy LOW FUEL, húzódjunk ki arra az oldalra, ahol a benzinkút következik (státusz sor= GAS ON LEFT, GAS ON RIGHT). Úgy tankolunk, hogy megállunk a kút mellett.

tgaccrr6Nagyon figyeljünk a benzinkútra, mert ha elfogy az üzemanyagunk, akkor a motor felrobbanásánál már ismertetett nyomogatós technikával érhetjük el a következő kutat. Qrva idegesítő tud lenni, amikor 240 mp/h-nál LOW FUEL-lel elvétesz egy kutat, mert nem tudsz pontosan landolni mellette. Egy tank kb. 450 mérföldre elég. Ennyit a benzinkutakról… Más. Időnként észreveszed, hogy eltűnnek előled a járművek, és villogni kezd a piros kijelző. Úgy van, de ha nem tudnád, a státuszsor is kiírja: RADAR WARNING. Bizony, lemeszeltek. Eddig csak menekülni próbáltam, aminek három kimenetele lehetséges. Ha nem vagy elég gyors – 180 mp/h-nál még nem -, amikor eltépsz a zsaru mellett, az utolér, és nagyon szellemesen megkérdezi: WHERE’S THE FIRE. Ezután elmegy, vesztetél kis időt. Lehet, hogy jó gyorsan mész, de az előtted haladó zsarut pont telibe találod. Ismét felteszi a barom kérdését. Ha gyors vagy, és szerencsés, akkor elsuhansz mellette-leráztad. Nos, ennyi maga az akció. Ha beérsz egy városba, a játék WELCOME-mal fogad, és tervezheted tovább a túrát, vagy ha elértél a célvárosba, kiírja az idődet, az átlaghelyezésedet, és rangsorol. Ne várj gyönyörű endsequence-re, örülj az eredményednek csendesen…

Limbomaster

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

9 − 5 =