Aztec Challenge – Steveboy

Régi klasszikus ez a játék, amiben egy aztékkal kell különböző pályákat teljesíteni. A legfontosabb dolog a küldetésünk teljesítése érdekében a kitűnő reflex, szerencse és kitartás. Ha bármelyikben hiányt szenvedünk, úgy roppant idegesítő, idegtépő tud lenni ez a program.

A főcím után eldönthetjük, hogy egy vagy felváltva két játékos módban szeretnénk megkezdeni a feladatot.

aztec00

A feladatunk az, hogy szabadok legyünk. A szabadságig vezető út igen hosszú és nehéz. Történetesen 7 pályán kell túljutni a célig, ami esetenként kivitelezhetetlennek tűnhet. Még jó, hogy örökélettel rendelkezünk és a pályák teljesítése közben kellemes zene szól, amely egyre intenzívebben szól az adott szakasz vége felé közeledve, így ad némi támogatást, biztatást, motivációt.

El kell érni a templomhoz, abba be kell jutni. A templomon végig kell haladni, majd ki kell jutni ismét a szabadba. A templomból kiérve egy folyón kell átúszni, majd pedig egy hídon kell végig menni a szabadságunkig. Röviden ennyi a játék menete, ám részletesen ez így fest:

1. Védőfal

A templomhoz kell futni, miközben oldalról a védőfal résztvevői dárdákat hajítanak jobbról-balról. Ha fej közelében száll a dárda, akkor lefelé kell húzni a joy-t, hogy lehajoljunk, ha pedig alulról közeledik a dárda, akkor felfelé kell mozdítani a joy-t, hogy felugorjunk. Ahogy közeledünk a templomhoz, úgy lesz az egyre nagyobb. Ha eltalál egy dárda, akkor elölről kell kezdeni a futást.

aztec01

2. Lépcsők

A templom lépcsőin kell felrohanni, miközben kövek gördülnek lefelé. Jobbra-balra kell mozogni, hogy kikerüljük azokat, s ne lapítsanak ki bennünket.

aztec02

3. A templom

Bent a templomban a különböző szobákon kell átrohanni. Különféle védelmi berendezést sorakoztattak fel, hogy távol tartsák az idegeneket, ilyenek a hulló nyilak és kövek, valamint a vermek és tüskék. A fentről potyogó fenyegetések kikerülése érdekében, ha balra húzzuk a joy-t, akkor megállunk. A vermek, és tüskék átugrásához jobbra kell mozdítani a joy-t.

aztec03

4. Férgek, hüllők, rovarok

Át kell jutni a templom sötét szívén. Mexikó barátságos állatvilága nehezíti meg a feladatunkat. Mérges kígyók, pókok, skorpiók, hüllők között kell ugrálni, amik olykor még a nyakunkba is hullhatnak. Ugrálva lehet kikerülni őket. Felfelé nagyot, lefelé kicsit lehet ugrani.

aztec04

5. Azték szökkenés

A templomból egy szépen lecsempézett szobán át lehet kijutni. Az egyes kövek között kell szökdécselni előre-hátra, jobbra-balra. A feladat egy biztonságos útvonal megtalálása, mert rejtett csapdák vannak, amik rálépéskor aktiválódnak. Körülbelül 5 próbálkozási lehetőség van, addig nem változik a csapdák kiosztása a szobában.

aztec05

6. Piranha

Emberevő halakkal teli folyón kell átúszni. Alulról felfelé haladva több képernyőn keresztül kell cikázni a veszedelmes lények között, amik nem érhetnek hozzánk, mert a vér ízére az összes ránk támad, és örvénylő habzsolással válunk lakomává. A tűzgomb megnyomásával néhány másodpercig mélyebbre merülhetünk, hogy ne érjenek el a halak, de ha sokáig maradunk a víz alatt, megfulladunk.

aztec06

7. A híd

Egy mély szurdokot átívelő hídon átjutva érjük el a szabadságot. A híd sajnos eléggé viseltes és több helyen hiányozik róla a palló. Ha egyetlen egység hiányzik, akkor kicsit kell ugrani lefelé húzva a joy-t, ha kettő egység hiányzik, akkor balra mozdítva a joy-t közepes nagyságút lehet ugrani, míg ha három egység hiányzik a hídból, akkor felfelé tolva a kart lehet ugrani a legnagyobbat. Ám egy óvatlan lépés, és a mélybe lehet zuhanni könnyedén.

aztec07

A pályák teljesítése után gratulációt, vagy vége képernyőt ne várjunk. Jutalmunk annyi, hogy a Phase, vagyis a játék nehézsége növekszik, s az amúgy sem könnyű szinteket, még nehezebben lehet teljesíteni…

Az ismertető eredetije megtalálható Steveboy saját weboldalán.

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 + 15 =