Fighter Pilot
Az F 15-ös amerikai vadászrepülőgép adatai alapján készült magas színvonalú igazi szimulációs program. A repülés és a légi harc minden fontosabb eleme gyakorolható rajta különböző időjárási körülmények között.
A vezetés fő eszköze itt is a botkormány, mely azonosan működik a repülőgépével. Van oldalkormány is, ami főleg a földi gurulás közben nélkülözhetetlen, „Z” és „X”. A hajtóművek teljesítményét a „Q” gombbal lehet növelni és az „A”-val csökkenteni. A fékszárny nyitását-csukását a „S” és „W” gombokkal végezhetjük.
„N” gombbal választhatjuk ki a szükséges rádió irányadót. „M”-mel előhívhatjuk a térképet, „C”-vel válthatunk a harci üzemmódra és vissza, csak ebben az állapotban lehet a géppuskát használni a boton lévő elsütő billentyűvel.
A fedélzeti számítógép kijelzőjét az „F7”-es billentyűvel szabályozhatjuk. A futóműveket az „U” gombbal mozgathatjuk és a „B”-vel tudjuk befékezni. A műszerfal bal oldalán található a navigációs műszer, mely harcban a radar kijelzője is. Látható rajta a gép iránya, a cél vagy navigációs rádióadó iránya és távolsága és a géphez viszonyított helyzete. A középen lévő sziluett jelzi a harcban elszenvedett sérüléseket. Ettől jobbra van a sebességmérő (SPEED) ós a fékszárny visszajelző (FLAP). Középen a műhorizont található, melyen baloldalt a dőlés (fordulás), míg jobbra a bólintás (emelkedés) látszik. Alatta a hajtómű teljesítményét jelző műszer. Jobbra a magasságmérő (ALTITUDE) és a függőleges sebességjelző (VSI). Ezután következik a fedélzeti számítógép kijelzője, mely az ellenséges gép magasságát, a rádióadó égtáj szerinti távolságát vagy a leszállító műszer információit mutatja. A jobb szélen az üzemanyag mennyiségét (FUEL) láthatjuk, alatta a futók helyzetét és legalul a lőszerkészletet.
A felszállást tetszőleges féklapállással és akár a teljes teljesítmény egy hányadával is végrehajthatjuk. Vigyázzunk, a gép fürgén gyorsul és a maximális sebességek: földön 250, nyitott futóval 300 és a fékszárny mozgatásakor 470. Harc közben időnként le kell szállnunk javítás és feltöltés céljából, ilyenkor a fékszárnyat engedjük ki. Nem csak azért, hogy a minimális sebességet 130-ról 120-ra csökkentsük, de így tudjuk csak lassú repülésnél a sebességet stabilizálni. Földetéréskor a süllyedés sebessége ne legyen több 10-nél.
A játék meglepően reális feladatok elé állítja „pilótáját”. Szinte soha nem jutunk olyan szintre, hogy ne lehetne a technikát tovább tökéletesíteni. Habár könnyen meg tudjuk tanulni a felszállás és egyszerű repülés titkait, egy ködben és széllökések közepette végrehajtott leszállás hivatásos pilótákat is megizzaszt.
Az ismertető eredetije megjelent a Bitvadász magazinban, 1986-ban.
Háy György