Halálsziget
Városod hamarosan megtámadják a gonosz embervadak. Feladatod, hogy eljuss a Halálszigetre, és segítséget kérj az ottani királytól (név szerint Andor king). Ezt egyszerűbb leírni, mint véghezvinni, ugyanis utad során szörnyekkel kell megküzdened, és tárgyakat kell megszerezned, melyek nélkülözhetetlenek a végigjátszás szempontjából. Még vásárolni is tudsz egy-két városban, illetve faluban.
Vágjunk bele a sűrűjébe. Hajód kikötöd, és egy erdőbe jutsz. Menj jobbra (B) és egy koponyára leszel figyelmes, amelynek különös módon világítanak a szemgödrei. Tedd el eme becses tárgyat (A) majd menj tovább (B). Egy őrházat veszel észre, amelyből az őr bácsi bámul ki bambán. Beszélj vele (A), s egy életport tartalmazó erszénnyel leszel gazdagabb, melyet „felhajtasz”, akkor visszanyersz 10 életerőpontot. Menj tovább (B). Nocsak egy faluba értél, ha venni szeretnél valamit, akkor menj be a boltba (A) és virítsd a lóvét (én a gyógyitalt tudom ajánlani).
Továbbhaladván egy kőrakást veszel észre. Ne piszkáld meg, hiszen egy fránya kötélért el fogod veszíteni az életerőd majdnem harmadát, ezért menj tovább (B). Húha, egy elágazásba botlottunk, menj jobbra (B) és már megint egy faluban találod magad. Sétálj a Halom utca irányába (B) és egy csatornafedélen akad meg a szemed, mivel bátor kalandor vagy, ezért mássz le a csatornába (A). Egy boszorkány rejtőzik a csatorna mélyén, aki önfeledten görnyed üstje fölé (Horváth Rozi lenne?), támadjuk meg (A) és mivel csak egy karddal rendelkezünk, ezért írjuk be, hogy kard. Veszítünk egy kis életerőt, de cserébe kapunk egy rézgyűrűt.
Már megint feltűnik egy elágazás, menjünk balra (B). Ajjaj, szúrást érzünk a hátunkban, forduljunk hátra (A) és megtudjuk, hogy csak pimasz kölykök szórakoztak, akik már rég elszeleltek. Írjuk be (B). Sziklás hegyes vidékre érünk, és egy völgyet veszünk észre, amely tele van csontokkal. Menjünk tovább, ha nem akarunk összetűzésbe keveredni a valley lordjával (B).
Egy vándor kocsis tűnik fel a horizonton. Menjünk oda hozzá és vegyük meg tőle az ivóvizet. Ez nem lehet igaz, újból egy faluban rontjuk a levegőt. Menjünk végig a pallos utcán (A), ahol egy fegyverbolt szúrja ki a szemünket (ÁÁÁÁ), ha szeretnél venni valami gyilkoló ezközt, akkor feltétlenül térj be. Bárhogy is döntünk, egy elágazáshoz jutunk. Haladjunk tovább egyenesen (A) és beérünk a törpék falujába. A törpék megkérnek minket, hogy tegyük el láb alól Razakot a varázslót, aki rettegésben tartja a környéket. Menjünk bele (A) és egy labirintusban találjuk magunkat, ahol nézzünk el balra (A). Itt bizony hirig lesz, ugyanis egy minotaurusz közelít felénk egy bazi nagy csatabárddal. Ne essünk kétségbe, írjuk be annak a fegyvernek a nevét, amely szimpatikus és persze a tulajdonunkat képezi.
Ha szerencsénk van, akkor a szörny élettelenül terül a labirintus porában, és egy csatabárddal leszünk gazdagabbak és bejutunk a gonosz varázsló termébe. Vágjuk le Razakot és találunk egy gyémántot, és a törpék megajándékoznak egy kis arannyal, no meg visszagyógyítanak 8 életerőt. Egy különös fickó tűnik fel, beszélgessünk vele (A) és átad egy jogart. Haladjunk tovább (C), majd menjünk egyenesen (C) és bejutunk a Bet nevezetű falucskába. Itt menjünk a Csatabárd utcán (B), s ha akarsz venni fegyvert, térj be a boltba. Bárhogy is cselekszel egy sivatagba jutsz, ugye milyen jó, hogy vettél ivóvizet(?), írdd be (A). Két buckalakó támad rád. Védd magad kalandor!
Ha maradt még életed, akkor eléred Andor király várát. A játékot csak akkor nyerd meg, ha a 4 tárgy közül (gyémánt, jogar, koponya, rézgyűrű) az egyik nálad van, ugyanis ha ez az eset áll fenn, akkor a király megsegít 2000 katonával.
Használati utasítás:
Ha meg akarod nézni életerőd, pénzed és tárgyaid, akkor írd be, hogy LISTA.
Ha használni akarod fegyvered, vagy meg akarod inni a gyógyitalt, vagy enni akarsz, akkor írd be a nevét.
Mentés:MENTES Betöltés:BETOLTES
About the game:
A játék alapjául egy lapozgatós könyv (Steve Jackson, Ian Livingston és a többiek…) szolgált, melyet még ötödikes koromban írtam az egyik barátommal. Hú de régen is volt az, még 1999-ben és 2000-ben. A játékot azért írtam meg, mert egy C64-es volt az első számítógépem és úgy vélem, ennyivel tartozok a jó öregnek. Nem valami szép a grafikája, de elvégre a szándék fontos (mikkel mentegetőzök, te jó Isten).
Jó játékot kíván hozzá Ratkai Tibor, áliász Tibee