Crush

Hmm… Nos azt hiszem kéne szolgálnom némi kis előzetessel, csak a könnyedebb érthetőség kedvéért, mert hát az újságot remélhetőleg a laikusok (a szó legnemesebb értelmében) is fogják olvasni. Szóval a számítástechnikában kétféle csoportosulás létezik az egyik a gamerek, akik vagy a játékokat írják, vagy pedig csak alap felhasználók és játszanak a masinán. A másik csoport a scenerek, akik a demokat készítik valamint legtöbb esetben csak ilyen demokat nézegetnek. De megtörténik néha az, hogy egy scener demoőrült kezd el játékot fejleszteni. Történt ez már az egyik leghíresebb lengyel demo csapattal is a Samarral, akik egy James Fly nevű kis preview gámát dobtak a nagyérdemű elé. (Azóta sem láttam full verziót?!?!) (Vagy szarul le vagyok maradva??) (Szarul le vagy maradva… – Poison) Na most ez az eset áll fenn a jó öreg Smash Desings-al is. A német demogroup egy lövöldözős űrhajós játékot dobott ki nem is olyan régen. Aki nem tudná ők az igencsak elhíresedett Second Reality című demoval lettek igencsak híresek. Ami legfőképpen a német AEG-nek hozta meg a várva-várt dicsőséget, de persze azóta sok minden változott. Mondtak a srácról sok rosszat meg mindent, de ennek ellenére még mindig aktív és most bebizonyította, hogy nem csak a demo szerelmeseinek, hanem a gamereknek is tud újat nyújtani. Lássuk az introt:

crush0…A földön évek óta működik egy csillagvizsgáló, Új-Mexikó-ban. Egy napon ismeretlen égitestet, feltételezhetően egy idegen bolygót mértek be a szerkezet szenzorai. A földlakók pánikszerű örömujjongásba törtek ki. Az idegen civilizációval kapcsolatba léptek, s a lények egy űrhajóval elindultak a föld felé. Hét napra rá az események felgyorsultak, és elérték a bolygót. Körbehajózták a földet, s végül San Francisco felett álltak meg az idegenek. Sajnos a szörnyek gonosz szándékkal viseltettek irántunk föld lakók iránt, aminek következménye egy hatalmas bomba amely szétszabdalta a Golden Gate hidat, valamint az összes többi metropolisz centrumát. De egy titkos csoport kifejlesztett egy űrjárművet, amivel el lehet utazni a távoli csillagra, s ki lehet vele irtani ezt a káros populációt… Mindez elolvasható egy scrollerben ami az intro természetesen, (angol text) de persze a fő mondanivalót képekkel is alátámasztja az intro, ami igen jó összbenyomást kelt. Hogy stílusosak legyünk igen jó a dizájn 🙂 még akkor is ha már a poént rég lelőtték a contact (kapcsolat) című film alkotói, Jody Fosterrel a főszerepben. …a képek legnagyobb többsége is látható volt már a Triage 3-ban. Még annyit a játék címe Crush, ami annyit tesz, mint összezúz, szétnyom vagy épp tolongás. Nos mindenki válassza ki a magának szimpatikusabbat. Az intro elején még egy SDS logót is megtekinthetünk, ami végre nem a szokásos Smash logo, hanem egy teljesen új kreáció.

Most pedig következzék maga a játék, Westtől…

Már kiderült eddig is, hogy ez egy űrhajós, lövöldözős játék, mondjuk szerencsére a jobbik fajtából. Tehát a dolog túl sok észt nem igényel, csak némi ügyességet, avagy egy jól tört verziót. Azért AEG megpróbálta élvezetessé tenni a dolgot. A sprite-ok szépen kidolgozottak, elég nagyok, sok, és sokféle van belőlük. A háttérre sem lehet különösebb panaszunk, sőt még paralex háttereket is felfedezhetünk. A játékmenet elég egyszerű. A pályák jobbra scrollozódnak, a mi dolgunk a sokféle ellenséget közben legyűrni. Persze útközben felvehetünk néhány cuccot, amik az űrhajónkhoz csatlakoznak, valamint új lövedékeket is. A játéktér alján a szokásos dolgokat olvashatjuk, péel életeink száma, meg hasonlók. Van még egy kis csík is, ami, ha folyamatosan nyomjuk a fire-t, szépen felkúszik, és egy speciális lövést hozhatunk így elő. A játékban összesen nyolc pályát találunk. Mindegyik végén érdekes főellenségekkel.

crush11. pálya: Egy alien szerű förmedvényre hasonlító űrhajót kell lenyomnunk, úgy, hogy a ‘szemét’ lőjük.

2. pálya: Itt egy gőzgépre emlékeztető űrhajót kell szétlőnünk. Köztünk szólva elég érdekes egy űrhajó kéménnyel fölszerelve, ami ráadásul füstöl is. Nem baj, biztos szénfűtéses. Ja, azt a kis pirosságot kell lőni az orrán.

3. pálya: Itt egy szimpla űrhajóra hasonlító űrhajót kell elpusztítanunk. Van rajt egy kis zöld valami (talán szem?), az a sebezhető pontja.

4. pálya: Most egy nagy fehér robot kerül az utunkba. Kivételesen a kék részre koncentráljatok.

5. pálya: Fehér űrhajó, kék valami.

6. pálya: Valami csápos teremtményt kell darabokra szednünk úgy, hogy a csápjai közt lőjük.

7. pálya: egy sárkányra emlékeztető ellenséggel kerülünk szembe. A belsejében levő piros valamit (szem rulez) kell lőni.

8. pálya: Na, ez a főellenség totál úgy néz ki, mint az egyik felvehető fegyver, csak nagyobb. A belsejét lőjétek. Egyébként minden főellenség küld ránk kisebb gépeket, sőt a hatodik pályán még áramot is kaphatunk. Szerintem elég igénytelenül néz ki a főellenségek felrobbanása, besárgulnak jól, aztán szépen darabonként eltűnnek. (A mi hajónk felrobbanása sokkal jobb)

crush2Ha megnyertük a játékot megnézhetjük, hogy hogyan robban fel az idegenek bázisa, ami történetesen teljesen megegyezik a Smash jelével.

Utána némi scroll-t olvashatunk: credits, greet, ilyesmi, majd beírhatjuk magunkat a hi-score listába.

A grafikára igazán nem lehet panaszunk, a zenére meg főleg nem, mindegyik tök jó. Na de nézzük a hibákat is:

– először is a fél játék a Katakisból lett lopva, ez mondjuk nem is olyan meglepő, lévén, hogy AEG keze munkája, bár a végén megjegyezték, hogy mi van a Katakisből.

– A főellenségek néha kissé remegnek.

– Ha sokáig nem lövöldözünk, és túl sok sprite lesz a képernyőn, akkor a zene akadozik.

– Ha a főellenségeknél a képernyő szélére megyünk, akkor is egy érdekes bugot vehetünk észre.

A hibák tényleg nem nagyon vészesek, csak kisebb dolgok, nem zavarják különösebben a játékmenetet. Egyszóval a Smash Designs megmutatta, hogy nem csak demokat, hanem játékot is képesek összehozni profi szinten.

Az ismertető eredetije megtalálható a Commie Inside 4. számában

Leon & West

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − 15 =