Fighter Pilot

Az F 15-ös amerikai vadászrepülőgép adatai alapján készült magas színvonalú igazi szimulációs program. A repülés és a légi harc minden fontosabb eleme gyakorolható rajta különböző időjárási körülmények között.

A vezetés fő eszköze itt is a botkormány, mely azonosan működik a repülőgépével. Van oldalkormány is, ami főleg a földi gurulás közben nélkülözhetetlen, “Z” és “X”. A hajtóművek teljesítményét a “Q” gombbal lehet növelni és az “A”-val csökkenteni. A fékszárny nyitását-csukását a “S” és “W” gombokkal végezhetjük.

“N” gombbal választhatjuk ki a szükséges rádió irányadót. “M”-mel előhívhatjuk a térképet, “C”-vel válthatunk a harci üzemmódra és vissza, csak ebben az állapotban lehet a géppuskát használni a boton lévő elsütő billentyűvel.

fpilotA fedélzeti számítógép kijelzőjét az “F7”-es billentyűvel szabályozhatjuk. A futóműveket az “U” gombbal mozgathatjuk és a “B”-vel tudjuk befékezni. A műszerfal bal oldalán található a navigációs műszer, mely harcban a radar kijelzője is. Látható rajta a gép iránya, a cél vagy navigációs rádióadó iránya és távolsága és a géphez viszonyított helyzete. A középen lévő sziluett jelzi a harcban elszenvedett sérüléseket. Ettől jobbra van a sebességmérő (SPEED) ós a fékszárny visszajelző (FLAP). Középen a műhorizont található, melyen baloldalt a dőlés (fordulás), míg jobbra a bólintás (emelkedés) látszik. Alatta a hajtómű teljesítményét jelző műszer. Jobbra a magasságmérő (ALTITUDE) és a függőleges sebességjelző (VSI). Ezután következik a fedélzeti számítógép kijelzője, mely az ellenséges gép magasságát, a rádióadó égtáj szerinti távolságát vagy a leszállító műszer információit mutatja. A jobb szélen az üzemanyag mennyiségét (FUEL) láthatjuk, alatta a futók helyzetét és legalul a lőszerkészletet.

A felszállást tetszőleges féklapállással és akár a teljes teljesítmény egy hányadával is végrehajthatjuk. Vigyázzunk, a gép fürgén gyorsul és a maximális sebességek: földön 250, nyitott futóval 300 és a fékszárny mozgatásakor 470. Harc közben időnként le kell szállnunk javítás és feltöltés céljából, ilyenkor a fékszárnyat engedjük ki. Nem csak azért, hogy a minimális sebességet 130-ról 120-ra csökkentsük, de így tudjuk csak lassú repülésnél a sebességet stabilizálni. Földetéréskor a süllyedés sebessége ne legyen több 10-nél.

A játék meglepően reális feladatok elé állítja “pilótáját”. Szinte soha nem jutunk olyan szintre, hogy ne lehetne a technikát tovább tökéletesíteni. Habár könnyen meg tudjuk tanulni a felszállás és egyszerű repülés titkait, egy ködben és széllökések közepette végrehajtott leszállás hivatásos pilótákat is megizzaszt.

Az ismertető eredetije megjelent a Bitvadász magazinban, 1986-ban.

Háy György

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

11 + 12 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..