Yie Ar Kung-Fu

“Se nem Mortal, se nem Street, de Fighter a javából!”
Ezzel a nem éppen szerény szlogennel hírdette annak idején (1994) az 576 Kbyte az általuk kiadott verekedős programot, a Long life-ot. Na nem kell aggódni, én nem erről a játékról akarok beszélni, hanem egy másikról, amelyre szerintem sokkal inkább illik a feni mondat és amely véleményem szerint sokkal jobb a Long life-nál, holott majd’ 10 év van köztük, és nem ez a fiatalabb… 🙂

yie04Szóval Yie Ar Kung-Fu.

A játék egy egész korrekt főcímmel jelentkezik be, miután végignéztük a Dynamic-Duo intróját ! Láthatjuk, hogy egy suriken célba veszi a legnemesebb szervünket ! 🙂

Közben fel-felvillantja a top listát, amire eleinte nem túl nehéz felkerülni. A tűzgomb lenyomása után egy nem túl összetett menübe jutunk. Itt mindösszesen annyit kell eldöntenünk, hogy egy avagy kettő személy fogja játszani a játékot. Sajnos a két játékos mód itt nem azt jelenti, mint más hasonló stílusú játékok esetében, tehát nem tudunk egymás ellen küzdeni, hanem csak felváltva a gép által vezérelt játékosok ellen.

Ezen a képernyőn jelzi egyébként a gép azt is, hogy ha valakit sikerül úgy kinyírnunk, hogy az meg sem tud ütni bennünket (Perfect), akkor a normál pontszámon felül még 10.000 plusz pont is felíródik a nevünk mellé. És még mindig ezen a képernyőn maradva megtudhatjuk, hogy 20.000 pontonként egy extra élet a jutalmunk. (Max. 8) Meg kell jegyezzem erre nagy szükség is van, mivel kb. az ötödik szinttől kezdve egész komoly ellenfelekkel kell harcolnunk.

yieanimHa minden minket érdeklő információt a magunkévá tettünk, akkor egy gyors tűzgomb-nyomás után máris láthatjuk a soron következő ellenfelünket, amint épp bemutatózik. Ekkor még a többi leendő ellenfél rejtve van. A képernyő bal felső sarkában jelzi a program, hogy épp melyik játékos következik. (Ennek persze csak a 2 játékos üzemmód esetén van jelentősége.) Alatta a játékos neve olvasható. Ez mindig LONG, és sajnos fogalmam sincs, hogy hogyan lehet módosítani. (Ha valaki esetleg kiderítette, akkor nyugodtan írja meg !)

A jobb felső sarokban a még meglévő életek száma található, míg alatta a következő ellenfelünk nevét láthatjuk. Középen pedig a játékban elért legnagyobb pontszám olvasható, illetve az, hogy jelenleg melyik szinten vagyunk. Minden elvert ellenfél után egy szinttel feljebb jutunk, és mivel 10 ellenfél van a játékban, így egyértelmű, hogy a legutolsó, és egyben legnehezebb szint a a 10.

Miután megcsodáltuk az ellenfél bemutatóját, kezdetét veszi a küzdelem. Alapállapotban mi a képernyő bal oldalán kezdünk szép, hófehér ruhában.

Harc közben a képernyő felső részének közepén látható két piros csík, ami minden harcedzett játékosnak ismerős lehet. Ezek jelzik a játékosok energiáját. Ezek csíkok az ütések és egyéb sérülések elszenvedésekor kicsit rövidülnek, és ha teljesen elfogynak, akkor a játékos vesztett. Ha az ellenfélé fogyott el előbb, akkor a nekünk megmaradt energiamennyiségnek megfelelő pontszámot kapunk. Így célszerű minél kevesebb kapott ütéssel megúszni!

yie06A különböző ütési és rúgási módokat nem írom le, mivel úgyis rájön gyorsan mindenki.

Az ellenfelek stílusa ütési és rúgások tekintetében nem túl változatos, ám mindegyiküknek van valamilyen kis kiegészítője, amit előszeretettel vet be ellenünk. Ezek lehetnek lánc, bot, nunchaku, suriken, és megannyi más fegyver. Puszta kézzel csupán az első (Buchu) és az utolsó (Blues) ellenfél támad. Ezek közül Buchu nevetséges ellenállást tanúsít. Aki rajta nem tudja átverekedni magát, az nyugodtan nyomja meg a reset gombot, mert ez esetben nem túl sok babér fog neki teremni a játékban. Viszont Blues elég komoly ellenfél. Ő pont úgy néz ki, mint mi, csak éppen (nevéhez hűen) kék színű ruhában rohamoz. Támadásai életveszélyesek. Ha egyszer a közelébe kerülünk, akkor bizony addig soroz, míg ki nem purcanunk. (Ez másoknál is előfordul!) Ezért érdemes jó sok extra életet összegyűjteni, mire hozzá érünk. Persze gyors sikerre senki ne számítson, mert mint mondtam úgy az ötödik pályától kezdve elég erős ellenfeleket kapunk.

Ha már Blues-t is lenyomtuk, nincs más teendőnk, mint hátradőlni, és végignézni a megnyerést. Már ha lenne… Mivel azonban a programozók ezt a kihagyták a játékból, így a végső győzelem után ismét Buchu-val találjuk szembe magunkat, és kezdődik előröl minden. Csupán csak a pontszámunk fog arról árulkodni, hogy már egyszer végigmentünk a játékon. De persze ez sem megy a végtelenségig, mivel 999.999 után átfordul, és ismét 000.000 lesz.

yie2

Meg kell említenem még a program második részét is, amely az első után 2 évvel jött ki a piacra. Sajnos ez a game elég gyatrára sikeredett. Ez már nem a hagyományos verekedős program, hanem valamiféle mászkálással kombinált akció szörnyűség.

Míg az első részt nagy szeretettel ajánlom mindenki figyelmébe, addig a másodikról lebeszélném a jobb érzésű játékosokat…

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) Yie Ar Kung-Fu bejegyzéshez

  1. Maczák Zoltán szerint:

    Rengetegszer felidegesítettem magam rajta, hogy ha elkapott egy fazon, beragadtam és csak ütött-ütött…. nem bírtam kijönni a csapdából… 🙁 Kezdhettem elölről. Sztem programhiba volt. Amúgy jó játék volt.

    Thumb up 0 Thumb down 0

  2. vili szerint:

    Az egyik NAGY kedvencem volt, az International Karate mellett.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

egy × 2 =