World Championship Boxing Manager

Aki a sok verekedés helyett szívesebben lenne edző, annak a Boxing Manager-t ajánlom. Ebben a játékban maximum öt bokszolót indíthatunk különböző bajnokságokban. A játékot egy személy játszhatja a kettes joystickkel.

Kezdéskor betölthetünk egy korábban mentett játékot, vagy újat kezdhetünk. Az új játékba be kell írnunk nevünket, majd sportolóinkkal kell szerződést kötnünk. (Írjuk be a bokszoló nevét, évi mérkőzései számát, a rangsorban tervezeti sorszámot és átlagos bevételt.)

Most egy előszobában találjuk magunkat. A képernyőn négy ajtót látunk, melyeken a tűzgomb lenyomásával léphetünk be és ki.

wcbm1

Phisics: ebben a szobában orvosi vizsgálaton vehetnek részt versenyzőink. A tűzgomb lenyomása után válasszuk ki melyik bokszolónk állapotára vagyunk kíváncsiak. A képernyőn megjelenő adatok sorrendben a következők: küzdőképesség, védekezés, gyorsaság, pontosság, erő, állóképesség és sérülés.

Gym: tornaterem. Itt bokszolóink edzéstervét készíthetjük el (súlyemelés, szorítóbeli munka, ütőedzés, futás és edzőmeccs). Egyszerre csak három különböző edzésformát választhatunk.

Office: iroda. Itt több tevékenység közül választhatunk. A falinaptáron a napok múlását követhetjük. Az iratszekrényben versenyzőink szerződését, meccseik adatait és a bajnokságok rangsorát láthatjuk. A jegyzetfüzetben a következő mérkőzések dátumát, sportolóink egészségi állapotát és más bokszolók adatait nézhetjük meg. A telefonon mérkőzéseket köthetünk le sportolóinknak. Hívjunk fel egy másik edzőt, és válasszuk ki emberei közül leendő ellenfelünket. Ha ellenfelünk szabad, a mérkőzés részleteiben kell megegyeznünk (hány hét múlva legyen a meccs és a bevétel hány százalékára tartunk igényt). A megegyezés után telefonon értesítenünk kell az érdekelt szövetséget a mérkőzésről.

wcbm2

Exit: hétköznapokon a játékot menthetjük lemezre és befejezhetjük a játékot. Szombatonként azonban itt tekinthetjük meg a mérkőzéseket. A mérkőzés szüneteiben beállíthatjuk versenyzőnk taktikáját (pl. fejre üssön) és elláthatjuk sérüléseit. A mérkőzés 10 menetes. A meccs közben a képernyőn láthatjuk, hogy ki milyet ütött, és az ellenfele védte-e. Ez a rész elég sokáig tart, és egy idő után unalmassá válik. Egyébként a program jó szórakozást nyújt (és fejleszti angol szókincsünket).

Az ismertető eredetije megtalálható az 576 KByte magazin, 1990 évi 1. számában.

Temesvári Tibor

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 × négy =