Reversi

1000 köszönet a DGSC-nek (Dohi’s Game Search Company), hogy előásta nekem ezt a játékot! Már nagyon régen kerestem, de nem sikerült rábukkannom. Találtam reversi játékokat, többet is, de az igazi, az eredeti, az utánozhatatlant nem leltem se égen, se földön. És akkor jött egy email, benne ez a csoda!

Na szóval az a bazi nagy helyzet, hogy az agyam már nem a régi, és bizony rosszul emlékeztem. Dohi jelezte, hogy nem tőle kaptam a játékot, hanem fordítva, azaz én küldtem neki. Elővettem a régi IRC log file-okat, és rá kellett jönnöm, hogy igaza van. A Reversit Tesele-től kaptam. Szóval ez a leírás nem jöhetett volna létre, ha nincs TeS!

reversi-aniNa jó, lehet, hogy másoknak nem tetszik ennyire ez a game, mint nekem, de én annak idején, sok-sok órát eltöltöttem vele. Még egy új funkció, egy folyamatos eredményjelző beépítésén is dolgoztam, de hát hol van az már. Hova lettek a régi diskek…

Ugyan nem szokásom basic programokról írni, de mivel ez egy nagy kedvencem, és egy ilyen táblás játéknál különben sem olyan fontos a külcsín, így kivételt teszek.

Annak, aki nem ismerné az egyébként pofonegyszerű szabályokat, most idéznék a játékban található szabályismertetőből:

“A Reversi játékot egy 8*8-as táblán játsszuk. Mindig arra kell törekedned, hogy az ellenfeled kövecskéid a tieddel elhatárold. Ha lefelé, felfelé, vagy oldalirányban közrefogtál ellenséges kövecskét, az mind a tiéd lesz.”

Ehhez annyit tennék még hozzá, hogy nem csak le, fel és oldalra, hanem átlósan is lehet elhatárolni köveket. Van itt alább egy képernyőfotó, ahol ábrával van illusztrálva, hogy mi is a lényeg.

A játékhoz nem kell joy, egér, vagy hasonló kiegészítő, mivel a koordinátákat a billentyűzetről kell bevinni. A gép egyaránt értelmezni tudja az A5 és az 5A bevitelt is, ezzel tehát nem kell foglalkoznunk. RETURN-t ütni nem kell, mivel olyan a billentyűzet lekérdező rutin, hogy nem igényli ezt.

A képernyőn bal oldalt található a tábla, jobb oldalt pedig az eddigi lépések koordinátái vannak felsorolva. Alul pedig pár sorban a legfontosabb információkat találjuk:
– Ki következik
– Mi volt az előző lépés
– Mennyit nyert az előző lépéssel a játékos

reversiA játékban tehát felváltva lépnek a játékosok, de ha valaki annyira megszorul, hogy (A játék vége felé általában) nem tud sehova sem lépni, akkor az A0 kombinációval kihagyhatja a lépést.

A játéknak akkor van vége, ha betelt az egész tábla, illetve ha még ez előtt valamelyik játékos olyan rosszul taktikázott, hogy az ellenfél elfoglalta az összes kövecskéjét. (Megjegyzem, ehhez nagyon-nagyon rosszul kell játszani.)

Ha befejeződött a parti, akkor a gép megszámolja mindkét színű köveket, és akinek több van,az nyert. Ezt szépen ki is írja a képernyő aljára számszerűen is. Ezután pedig felajánlja az újabb játszmát, amit az I leütésével indíthatunk.

A játék erőssége, hogy nem csak egymás ellen, hanem a géppel is megmérkőzhetünk. A gépi játékos 2 fokozatú, amit a feltett kérdésre (“Lehetek kemény ellenfél?”) adott válaszunkkal tudunk beállítani. A játékot mindig a sötét kövekkel levő játékos kezdi. A géppel folytatott küzdelem előtt a program felajánlja a színválasztást.

Büszkén mondom, hogy az imént mérkőztem a programmal, és a kemény ellenféllel szemben négy játszmából háromszor nyertem. Ez persze nem azt jelenti, hogy gyenge lenne a program, hanem inkább azt, hogy én egy ilyen remek versenyző vagyok! 🙂

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

öt × öt =