Navy Moves

Egy ellenséges tengeralattjáró cirkál partjaink közelében tele atomrakétákkal. Támadásra készül! A mi feladatunk lesz megsemmisíteni! A játék első részében el kell jutnunk hozzá, amihez csak gyors reflexek és egy jó joystick szükséges.

nm-coverIrányítás:
jobbra: gyorsít
balra: lassít
fel: ugrás
le: lehajlás a lövedékek elöl
tűz+jobb. bal: lövés jobbra, balra
fel+jobb, bal: ugrás előre, hátra

Az úton többféle akadályba ütközünk. Úszó aknák, vízimotoros rosszfiúk, cápák, búvárok és végül egy hatalmas polip és egy kígyó próbál jobblétre szenderíteni bennünket. Pár óra után meg is érkeztünk célunkhoz.

A hajón már gyalog közlekedhetünk.

Irányítás:
jobb, bal: futás jobbra, balra
tűz+jobb. bal: lövés jobbra, balra
tel: lift fel, ajtón be, terminál bekapcsol
le: lift le
le+jobb, bal: lefekvés jobbra, balra
ha egy test mellett állunk és nem mozdulunk: keresés
Z, X: lövés, lángszóró váltás

Háromféle alak mászkál a hajón: közkatonák, lángszórósok, tisztek. Az első két csoport lelövése és átkutatása után egy kis képernyő mutatja, hogy mit találtunk. Ez lehel töltény, vagy lángszóró tartály. Joystickkel választhatunk, hogy melyiket akarjuk felvenni. Ha tisztet lövünk le ID-kártyát, vagy plusz életet nyerünk.

nm02Vegyük fel a kártyát, jegyezzük fel a számát és azt, hogy kié volt. (1ST OFFICER – első tiszt, ENGINES – gépészek, CAPTAIN – kapitány, TRANSPORTS – irányítók). A számok minden játékban mások! Vigyázat! A lelőtt testek csak néhány mp-ig láthatóak. Igyekeznünk kell! (Lehetőleg a tiszteket mindig a közelünkben lőjük le!) Gépészből és irányítóból mindig kettő van, ezért elég mind a kettőből csak az egyik kártyát felvennünk. Első tisztből viszont csak egy van. Ha ezt elszalasztjuk, kezdhetjük elölről a második részt.

A kapitány kártyája nagyon jó dolog, ezzel bármelyik tisztet helyettesíthetjük. (Tehát az elsőét is!)

Mielőtt bármit is tennénk, ismerjük meg a hajót. Mászkáljunk addig, amíg az egész helyszín a kisujjunkban nincs.

Ha már jól tudunk tájékozódni, és már megvan az összes kártyaszámunk, keressünk egy terminált (zöld monitor) és gépeljük be az első parancsot: STOP ENGINE

Ha helyesen írtuk be, a gép kérni fogja az első tiszt ID-jét. Írjuk be ezt is. Rövid ellenőrzés után, ha minden OK, a gép elfogadja ügyködésünket (ACCEPTED), és a tengeralattjáró megáll.

nm03A második művelet: EMERGE. Ehhez is az első tiszt ID-je kell. Siker esetén a hajó a felszínre emelkedik. Lépjünk ki END-del és keressük meg a képünkön látható terminált. Belépés után a parancs: OPEN DOOR. Az irányító ID-je kell. Ekkor feltárul egy titkos ajtó. Végül az utolsó teendő: TRANSMITH. Az irányító azonosítóját használjuk!

Ekkor a gép megkérdezi a titkos kulcsszót. Gépeljük be: OABERBYAMD. Ha ezt is jól írtuk be, lépjünk ki, menjünk be az ajtón, lépjünk a reaktorhoz. A bomba magától aktivizálódik.

Most már csak a kijáratot kell megtalálnunk, mielőtt a számláló a nullához érne. Szerencsére ez közel van, nagyon jellegzetes hely. Háromszor kell felfelé lifteznünk, és máris a tengeralattjáró tetején vagyunk. Menjünk a vízhez. Barátaink azonnal megjelennek.

Most már csak a jól megérdemeli nyeremény megtekintése van hátra. Végezetül eláruljuk, hogy készül a játék folytatása ARTIC MOVES címmel…

Az ismertető eredetije megtalálható az 576 KByte magazin, 1990 évi 1. számában.

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

húsz − 2 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..