Miecze Waldgira 2

Aki szerette valaha a Dizzy-t, vagy esetleg az utóbbi években megjelent Knoorkie-t, annak biztosan tetszeni fog ez a játék is. A kezelés és a játékmenet hasonló az említett “mászkálós-szedd össze- vidd oda” stílusú játékokhoz. Főhősünket a 2-es portról irányíthatjuk, aki ezúttal leginkább egy pöffeszkedő, kedves, kék ördög figurára hasonlít.

Irányítás:
jobbra, balra: megfelelő irányba halad a figura
fel(+irány): ugrás a megfelelő irányba
tűz: a felvett tárgyak egyikét használhatjuk/lerakhatjuk (egyszerre csak 3 dolog lehet nálunk!)

miecze2A játék kijátszása meglehetősen könnyű, de a megfelelő dolgok megtalálásához ajánlatos használni a térképet is (vagy ha magunk akarjuk végigjátszani, akkor készítsünk a játékmenet közben egy sajátot!), ugyanis a közel száz terem fejbentartása igencsak nehézkes.

Előszőr szedjük össze a SZKATULKA-t (sajna, erre nem bírtam rájönni, hogy micsoda 🙂 és a kulcsot (STARY KLUCZ), majd ez utóbbit használva hagyjuk el a várat. A kis erdő végén egy fal tövében találunk egy feszítővasat (KILOF) amivel az előtte lévő képen bejuthatunk a bányába. Itt hamarosan találunk egy csillag alakú talizmánt (TALIZMAN). Tovább menve újra a felszínre jutunk, de nem sokáig időzünk itt. Az erdőben találunk egy mágikus rózsát (ROZDZKA, nehéz észrevenni!) amivel egy helyen újra bejuthatunk a bánya egy másik, elhagyatott részébe. (úgy néz ki, mintha egy asztal lapja lenne a földön) Itt találunk egy pergament (ZAKLECIE), ami alatt két nagy kőtömb zárja el az utat, de mögötte látszik, hogy tovább lehet jutni. Itt mindent kipróbáltam és kiderült, hogy a játék elején elsőre megtalált SZKATULKA nem más, mint egy “kőfaló doboz”, ugyanis segítségével a kőtömbök hipp-hopp eltűntek! Ha itt leereszkedünk, a bánya utolsó tárnájában találunk egy lámpást (LAMPA). Most menjünk vissza a felszínre és keressünk két nagy oszlopot! (a bánya második bejáratától jobbra)

Itt ha használjuk a pergament, megnyílik alattunk a föld. Menjünk abba az irányba, amerre a korona (KORONA MOCY) van (közben szedjük persze fel!) és találunk egy ajtót. A talizmánunk segítségével ki is tudjuk nyitni. Itt majd lesz egy olyan szoba, ahol felfelé nem tudunk menni, de látunk ott egy nyílást, és az alatta lévő szobában pedig a visszajutásunk lesz kétséges. Itt nyugodtan ugorjunk le, mert természetesen vissza lehet jutni! (pont ott, ahol nem tudunk felugrani) Sok-sok ugrálás után, találunk egy szintén ismeretlen dolgot (KAMENIEN). A későbbi szerepe alapján mondjuk azt, hogy ez is egy kőfaló szerkentyű. Ha most visszafelé megyünk és elindulunk a másik úton, akkor találunk egy kulcsot (WYTRYCH), de ez ekkor már a negyedik tárgy, ami nálunk van, tehát cseréljük le valamire. Ezzel egy következő szobában ki tudunk nyitni egy újabb ajtót, és a toronyban találunk egy kalapácsot (MLOTEK), illetve egy másik teremben egy mágikus kulcsot (MAGICZNY KLUCZ). Ekkor már 5 dolgot kellene cipelnünk, ezért azt tanácsolhatom, hogy lehetőleg mindent cipeljünk fel a toronynak abba a szobájába, ahol jobboldalt a fal más kövekből van kirakva, mint máshol.

miecze3Ha itt a fal mellett használjuk a kőfalót, akkor az kinyílik és mi beléphetünk. Először furcsának tűnő üres szobának vélhetjük, de ez ne tévesszen meg bennünket! A bányában talált lámpást használva egyszerre egy másik helyen termünk! Igen, ez egy teleport szoba, ami a továbbiakban automatikusan működik. Most menjünk jobbra. Lehetőleg ne essünk le, mert akkor újra futhatunk a teleportszobába! Ha esetleg otthagytuk a mágikus kulcsunkat, akkor viszont mindenképp essünk le és vegyük magunkhoz, mert a következő szobában szükségünk lesz rá. Itt tovább haladva egy újabb kulcs (ZLOTY KLUCZ) a jutalmunk. Ennek az új kulcsnak a segítségével kinyithatjuk a teleportszobából kilépve és felfelé haladva található csapóajtót. Egy kis ugrás és máris egy trónteremben találjuk magunkat! Itt a falat a kalapáccsal ledönthetjük és a koronát a helyére téve máris végignézhetjük az endsequence-t…

Játék közben találtam egy nagy hibát, ami igencsak bosszantó lehet. Ha egy tárgyat leteszünk és megpróbálunk egy másikat rárakni, akkor a gép automatikusan felveszi az előzőt. Ez önmagában nem is lenne baj, de ha egy ajtót megpróbálunk kinyitni egy oda nem illő tárggyal és arra “rárakjuk” a jót, akkor a másik nem kerül be a listánkba, hanem egyszerűen eltűnik a játékból!!! Erre figyeljünk, mert minden tárgyra szükség van a kijátszáshoz…

miecze1

A grafika nagyon szép, érdemes megnézni a kis “teremtmények” animációit, mert nagyon jól sikerültek! Úgynevezett hires-on-multi technikájúak, ami annyit tesz, hogy egy multi felbontású (12×21), 3 színű sprite fölé tesznek egy hires (24×21), 1 színű sprite-ot és a végeredmény olyan, mintha 4 hires spritet-ot használtunk volna! Nem utolsó pozitív tulajdonsága a már említett rengeteg “szoba”. Kicsit furcsának találtam, hogy zene csak a címképernyőn van, illetve elhalálozásunkkor hallunk egy kis orgonajátékot, és a játékba csak hangeffekteket raktak… az igazi (a leírásból már következő) negatívum, hogy a nyelvezet a Knoorkiehoz hasonlóan lengyel…igazán kiadhatnának egy angol verziót is!

Az ismertető eredetije megtalálható a Commie Inside 3. számában

Poison

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

kettő × 1 =