Metal Warrior

Helló evribádi! Újra itt vagyunk egy új játékkal, az akció/kaland stílusú Metal Warriorral! A progi ’98-’99-ben készült. A sztori lényege: a gáma 2010-ben, Sub Cityben játszódik. Ebben az időben sok heavy-metal zenekar (Judas Priest rulez!) alakult a földön. Ezek a bandák folyamatosan háborúznak egymással. Ennek az örökös vérontásnak esik áldozatául Sadok, a gitáros. Mi Sadok egyik barátját alakítjuk, feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk barátunk gyilkosát és felszámoljuk a bandaháborúkat.

metalw0A képernyő felépítése: felül látható a játéktér, alul a tárgymenü, valamint az energia csík. A tárgyak között az < illetve az > billentyűkkel lehet az adott stuffok közül választani. A fegyverek lehetnek: pisztoly, gépkarabély, gránát, lézer pisztoly, lángszóró, plazma fegyver. (Sajn’ a bevezető tartalmát kissé megsínylette, hogy a Leon épp most jött a kocsmából, ahol a sikeres érettségije jutalmául néhányan meghívták pár pohár alkoholra, ezért bocs, ha a bevezetőben sok a felkiáltó és zárójel, meg kicsit érdekes a szöveg.)

Főhősünk a lakásában indul útjára, ahol az ágya mellől rögtön fel is vehetünk egy pisztolyt. Később persze egy csomó új fegyvert fel lehet venni, no meg kötszert, pénzt, lőszert az utcán velünk szembe futó fegyveresektől. A játéknak ugyanis az akciórésze dominál, úgyhogy a fő feladatunk folyamatos tűzgombnyomással rohangálni egyik háztól a másikig. Először menjünk ki a házból, és induljunk jobbra, menjünk ki az első kijáraton, majd forduljunk balra, és menjünk be az első ajtón. (Fölötte zöld nyíl) A ház földszintjén hangszerek közt egy Faustus nevű ürgét találunk, akinek a zenekarához Sadok barátunk tartozott. Kérdezősködésünkre elmondja, hogy egy plazma fegyverrel ölték meg Sadokot. A Hitmen nevű konkurens csapatról csak annyit mond, hogy kérdezzük meg Goat-ot. Goat házát ugyanebben az utcában, Faustusétól jobbra találjuk. Emberünk egy ágyon döglik, szobája falán pedig egy Over-Man plakát van, aki valószínűleg a valamikori rock-bálvány lehetett. Dumál egy csomót Over-Man-ről. Azt tanácsolja, ha a Hitmenről akarunk megtudni valamit, akkor keressük meg a Deathmaster nevű visszavonult bérgyilkost a bárban. Mielőtt még elmennénk hozzá, menjünk ki a Down Town feliratú kapun, forduljunk balra és menjünk be a nyilas házba. Itt a banda 3. tagját, egy Phantasm nevű nénit találjuk gitározás közben. Nem is nagyon beszél velünk, de felajánlja, hogy lépjünk be a bandába Sadok helyett. Először gitárt kell szereznünk, ezért ugorjunk el jobbra, egy erre szakosodott shopba, és vegyünk 20 creditért egy gitárt. Menjünk vissza Phantasmhoz, aki azt mondja, hogy menjünk el egy próbára a csapattal. Fussunk vissza Faustushoz, aki beleegyezik belépésünkbe, és elvisz a próbára, ami után már a koncert következik. Ezzel vége is az első küldetésnek. A koncertterem ajtaja előtt találjuk magunkat, ahol rögtön két repülő harcos támad ránk. Ha sikerül lelőni őket, menjünk el a bárba Deathmasterhez. De hiába kérdezzük nem hajlandó válaszolni, amíg nem veszünk neki 2 sört (3 credit). Azt mondja, hogy támadóink ún. Deathwingek, akik megölik a zenészeket.

metalw1Ez bosszantja őt, ezért segít nekünk, de figyelmeztet, hogy felejtsük el azt, hogy valaha is találkoztunk vele. Elmondja, hol találjuk a Deathwingeket, és felhívja a figyelmünket egy tankra, ami ott ránk fog támadni. Ad egy kódkulcsot is, aminek segítségével bejuthatunk a Deathwingek bázisára. Ha kiléptünk a bárból, menjünk balra, és keressük meg az exit feliratú kaput. Ezen keresztül kijutunk a városból. Menjünk le a létrán, és a kódkulcs segítségével nyissuk ki az ajtót. Az ezt követő részen megtámad minket egy seregnyi ellenfél. A pályán egyébként nem lehet eltévedni, mindig értelemszerű a haladási irány. Ha a tankot is szétlőttük, elkapjuk a Deathwingek vezetőjét, majd felrobbantjuk az egész kócerájt. Ezután Faustus lakásán találjuk magunkat a csapat többi tagjával együtt. A zenekarral lehet beszélni egy barlangról, meg az összeesküvésről. Féltenek, hogy újra kockáztatjuk az életünket, figyelmeztetnek a mutáns szörnyekre, amik a barlangba fognak ránk támadni, no meg figyelmeztetnek, hogy szükségünk lesz valami nagy fegyverre. Az összeesküvésről semmi biztosat nem tudnak, csak annyit, hogy Sadoknak lehettek információi. Infoért elugorhatunk a rendőrségre, de nem igazán tudnak semmi hasznosat mondani. Ismét menjünk ki a városból, induljunk balra az erdő felé. Itt főleg malacnak látszó szörnyekkel találkozhatunk, akik azért rendesen el vannak látva pénzzel, meg elsősegélycsomagokkal. Egy ajtón át bejutunk a barlangba, ahol addig kavarcoljunk, míg meg nem jelennek a kicsi, zöld, ugri-bugri szörnyek. Az utánuk következő ajtón jutunk el a nagy, zöld, nem ugri-bugri szörnyhöz, aki testével egy újabb ajtót védelmez. Ha kinyírtuk, és átmentünk az ajtón, egy üregbe jutunk, ahol halottnak hitt barátunk, Sadok üdvözöl minket. Kapunk tőle egy lemezt, amin fontos infók vannak, beszél egy őrült tudósról is, aki cyborgokat gyárt. Ezután egy közjátékból arról értesülünk, hogy Phantsm eltűnt. Menjünk el Phantasm lakására, ahol Goat és Faustus búslakodik, és közlik, hogy Phantsmot elrabolták. Húzzunk el a rendőrségre és adjuk oda a lemezt a rendőrnek, aki ad egy kódkulcsot az erődhöz, ami szintén a városon kívül található, és beenged a fegyverraktárba is. Ha felszedtünk minden fegyvert, menjünk az erődhöz (exit, jobbra), majd lőjünk le még néhány Deathwinget. A kerítésen túl először is egy emberkét találunk, aki töltényt árul, meg kötszert. Ha betáraztunk mindennel, elindulhatunk egy szép hosszú úton, amit csak néha szakít meg egy-egy híd, vagy halálfejes tábla közben persze különféle robotokat is le kell lőnünk. Az út végén egy hegy áll, rajta egy ajtó. Ha bementünk ismét egy kis közjáték következik Phantasmról és valószínűleg az őrült professzorról. Ezután a hegy másik oldalán találjuk magunkat, majd hamarosan bejutunk az erődbe is, ahol, ha likvidáltunk mindenkit, végre fényt deríthetünk minden rejtélyre, előkerül Phantasm is, majd egy csomó eltűnt rocker is. (A leon szerint amigások.) Hát ennyi volt a Metal Warrior végigjátszása. Most még egy kis józan értékelés jön Leontól:

metalw2

Nos a játék nekem nem tetszik… Legalábbis, szerintem nem felel meg egy 2000-ben kiadott gámának… Bár egyesek szerint C64-en eddig ezen kívül nem nagyon létezett még olyan progi, amiben keveredtek volna az akció és a kaland elemek. Személyes véleményem szerint a kaland elemre még egy ovis is rájönne, mivel olyan egyértelmű, az akció rész meg olyan nehéz, hogy… 🙂 Grafikailag háááát ‘kicsit élethű!’ De azért az a három szín nem túl sok bele?? (Négy… egyébként mennyit ittál abban a kocsmában, Leon? – Poison) Amúgy a helyszínek változatosak (3 szín rule!). A zenék mind tök jók, enyhén Turrican-os beütéssel. Negatívumokhoz sorolnám még azt, hogy emberünk a hasából szórja a lövedékeket, valamint azt, hogy ha túl sok sprite van egyszerre a képernyőn, akkor remeg a kép jól!

Az ismertető eredetije megtalálható a Commie Inside 5. számában

Leon & West

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenöt − kettő =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..