Leisure Suit Leo 2

Szinte hihetetlen, de ismételten egy igencsak jó kalandjáték került a kezembe! Tudjátok én egy totálisan kalandőrült vagyok. Megfordult a kezemben jó néhány kaland prg. pl. játszottam már egy jócskán elidősödött progival az Időrégésszel, a Kastéllyal, a Newcomerrel, egy régebbi német nyelvezetű progival, a Crime Timeal, a Maniac Mansionnal, a Zak McKrackennel, a magyar Gályával, és még sorolhatnám…. Szóval higgyétek el, értek a kaland prg-khez! (Elhisszük… – Poison) A Leo 2 is egy igencsak érdekes, eredetileg német nyelvezetű (szerencsére van angol is!!!) prog, de hát ne szaladjunk annyira előre, kezdjük a legelején!

Betöltés után az intro képernyője következik! Szerintem fergeteges a grafika! Én mondom nagyon rules! Egy tengerparti ház van a képernyőn. Nem is ez az érdekes, hanem a fény és árnyék hatások! Egyszerűen bámulatba ejtőek! (Inkább nézzél meg pár Rayden, vagy Electric grafikát… – Poison) A képernyő felső részén egy fehér ruhás csávó ül egy karosszékben, és a kezében egy üveg pezsgő. (Fúúúj! Szesz sucks!) Ez mind szép, de egy pár perc múlva teljesen lehangolódtam, mert bejelentkezett egy kódmenü. Ami nem is annyira kód, de hogy egyedi az biztos! A lényeg, hogy a fentebb említett pacák aki Leo, megkérdezi, hogy hány évesek vagyunk. Ha az ‘a’-t választjuk, akkor túl fiatalok vagyunk a game-hez, ha az uccsót, azaz a ‘d’-t választjuk, akkor meg túl öregnek titulál a fehér öltönyös. Célszerű a ‘b’-t vagy a ‘c’-t választani. A lényeg, hogy idióta kérdéseket intéz hozzánk a tag, hogy bebizonyítsuk neki, hogy elég érettek vagyunk a játékhoz. (Amennyiben nem kívánjuk az elején kezdeni, úgy elárulom, hogy a 3. pálya jelszava (csak ennek van) BILINGUAL, amit szintén itt írhatunk be. – Poison)

leisure0

Ezután bejelenkezik a játéktér, aminek az alsó részén egy szürke rész foglalja a helyet. Ebben jelinek meg a helyszín leírása, és a gép válaszai. A felső részen pedig az adott helyszín képe látszik. Ha megnyomjuk a joy tűzgombját akkor a helyszín képe eltűnik, és a kezelői menü jelentkezik be. Itt kapunk egy kis nyilat, amivel az adott ikonszavakra klikkelhetünk. Merthogy ez is egy ‘igeikonos’ játék!

(Akinek van egere, az próbálja ki az 1-es porton… – Poison)

Kezelés, irányítás :

‘A’ open: Nagyon nincs mit hozzáfűznöm, hiszen ezt a szót mindenki ismeri: annyit jelent, hogy nyitni.

‘B’ turn on: Lényegében annyit jelent, hogy bekapcsolni. pl.tv-t, videot, rádiót, vagy ilyesmiket…

‘C’ give: Adni. Oda lehet adni egy-egy személynek, egy-egy megfelelő tárgyat. Persze ha ott van az invetoryban!

‘D’ discard: Ezen sokat gondolkoztam (Talán egy szótár segített volna – Poison), de amikor kipróbáltam rögtön rájöttem, mert az invertorymból eltűntek a tárgyaim. Tehát letettem őket… : )

‘E’ look around: Körbe tekinthetsz vele a terepen, úgy hogy a kép is jelentkezik a képernyőn.

‘F’ use: Használni. Használhatsz tárgyakat a helyszínen, vagy a felvett cuccaid közül. (És a program egy hibája is ehhez kapcsolódik: egy bizonyos TV studióban úgy tudunk bemenni az ajtón, hogy USE DOOR és nem OPEN DOOR – Poison)

‘G’ game start: Feladhatod a játékot, vagyis újat kezdhetsz.

‘H’ ram load: Na igen! A loadot még csak-csak értem, de a ramot?? (Oppá! C64-et láttál már egyáltalán?! – Poison) Tehát betölthetsz egy elmentett állást a memóriából.

‘I’ move: Mozgathatsz például egy csapóajtót, vagy valami olyan dolgot, tárgyat ami elmozdítható, de fel nem vehető.

‘J’ examing: Ez egy (szerintem) igen fontos opció, mert azt jelenti, hogy vizsgálni. Itt lehet megtudni, hogy mi van pár plakáton, vagy hogy egyáltalán hogy néznek ki a felvett tárgyaink!

leisure2

‘K’ combine: Először valami kombinének gondoltam, de rá kellett jönnöm, hogy ez egy olyasféle ezt használom ahhoz című opció. Azaz kombináció. (Kombinál a gyerek… – Poison) Igen praktikus dolog! (Azt hiszem!) Elsőre kissé bonyolult a használata, amikor rányomunk az igére akkor válasszunk ki egy adott tárgyat mondjuk az inventoryból egy kulcsot. Ekkor egy piros négyzetben egy kérdőszó jelenik meg. (Mihez?) Ekkor klikkeljünk rá mondjuk egy ajtóra… és ha jó kulcsot alkalmaztunk, az ajtó kitárul. (Néhány lökött megoldást csak ezzel érhetünk el, pl. ha a pénzünket úgy használhatjuk, hogy COMBINE PURSE WITH vmi., amit éppen meg akarunk venni. – Poison)

‘L’ take: Megkapni, megszerezni azaz felvenni. Max. 8 dolgot tudunk cipelni!

‘M’ talk to: Beszélgetést, csevegést jelent. Ez is lényeges, hogy infókat gyűjts !

‘N’ walk to: Kedvenc opcióm!!!! Sétálnit jelent. Ilyenkor egy négy ágú nyíl jelentkezik a képernyőn north, south, east, és west.

‘O’ read infotex: Kép nélkül végigolvashatod a helyszín leírását.

‘P’ ram save: El lehet menteni vele egy adott állást a memóriába…

leisure1A játék grafikája igen szép. Bár pár helyszínnél szerintem igen elkapkodták. Lehet, hogy szőrszál hasogató vagyok de például ha az adott helyszínen van ember, akkor azt a képernyőn is megfigyelhetjük. Tehát rárajzolták a mukikat is a képernyőre. Ami meg csak (eddig) a Kastély alkotógárdájának jutott az eszébe. A progi tele van jobbnál jobb muzsikákkal!! De tényleg! Szinte 3-4 helyszínenként tölt a prg új zenéket! Kb.13-15 zene duruzsolhat a fülünkbe játék közben. Ez nagyon tetszik!!!!

Az első részben Leo egy városban kavarog össze-vissza, míg a másik részben pedig egy szigeten teszi ugyanezt. (Kavarog össze-vissza!) Most pedig következzék egy kis ízelítő a játékból, mármint amit nekünk sikerült eddig kideríteni a teljes kijátszásból:

Kezdéskor rögtön vizsgáljuk át a garázsunkat, ahol találunk némi pénzmagot, amit a kereszteződéstől jobbra található újságosnál rögtön kezdjük is elkölteni. Itt vizsgáljuk meg a kukát is, mert van benne egy zokni. A megvett újságot odaadhatjuk a piactól délre található kuruzslónak, aki rögtön el is mélyed abban, így mi szépen kirámolhatjuk a szobáját. Ami mozdítható (távirányító és toll) azt vegyük fel! A távirányítót vigyük el a kereszteződéstől keletre található bárba és adjuk oda a kocsmárosnak. Cserébe megdob bennünket egy buszjeggyel.

Ha most elmegyünk a pályaudvarra (5x nyugat) akkor felszállhatunk az éppen ott várakozó buszra. Vizsgáljuk meg az ülésünket és egy nyakkendő a jutalmunk. A pedofil buszvezetővel beszéljünk (leszállunk) és menjünk el a Cream de la Creama étterembe. Itt ha átvizsgálunk mindent, akkor egy bros-gyémántot találunk. Az étteremtől nyugatra van egy kereskedés, ahol vegyünk sorsjegyet és a tollal töltsük is ki mindjárt. Ha most elmegyünk az Erotic TV-be (kelet) akkor ott tájékoztatnak bennünket, hogy nyertünk egy utat, csak egy élő műsorban részt kell vennünk…azonnal! Lépjünk hát át az ajtón és beszéljünk a műsorvezetővel. Ő közli, hogy az a szokás, hogy a nyereményért cserébe itt kell hagynunk egy ruhadarabot. Hát ha csak ez kell neki! Adjuk oda a büdös zoknit! A hatás nem marad el: a nézőközönség a bűztől rögtön menekülni kezd, minket pedig kivágnak a nyereményünkkel (repülőjegy) az utcára… Most pedig valahogy fel kellene ébreszteni a taxisofőrt, hogy kivigyen bennünket a reptérre…

leisure3Endsequence… A megnyerés egy rövid szöveggel kezdődik. Aztán egy olyan dolgot láttam amit eddig egész életemben sehol sem!!!!!! Fentről és alulról összecsúszva beérkezett egy kép, amin hajók vannak. (Nem volt gyerekszobád, ugye? – Poison) Körülbelül kettő. A távolban egy benyúló partszakasz. Azon meg egy világítótorony. A képen naplemente vagy napfelkelte látható. Franc se tudja eldönteni. Most azt mondjátok, hogy miért nem láttam még ilyet??? (Azt. – Poison) Hát mert csontra nincs keret! Se fent, se lent. Se a két szélen! Vagyis az egész kép tv-kerettől tv-keretig tart!! Iszonyatosan brutkós egy kép!!!!!!!!!! Ráadásul a music is kibaszottra fasza! Az ends. másik képén már van ugyan keret, de ettől függetlenül ez is szép kép. Minket ábrázol és valószínű a csajunkat. Egy pálmafa alatt. Mondhatom, hogy az alkotók beleadtak mindent.

Apropó, kód! Én igen zöldfülű vagyok a kódoláshoz, (Hát előszőr talán tudd meg, mi az a RAM! – Poison) de annyit én is látok, hogy a progi kódja nem mindennapi, a képeket a képernyőre igen érdekesen rakták fel. (Tudod, mit? Ne akarjál kódolni, jó?! – Poison) Baromira tetszett. Majd figyeljétek meg!

Zárszó…Hát már én is unom a szövegelésemet, így lezárom eme fergeteges leírásomat. Annyit mondanék, hogy igen megkapó külsejű progiról van szó. Kár hogy egy rohadt kukkot nem értettem az egész játékból (Leon a profi – Poison) , de ajánlom minden kalandőrültnek, mert nem hiányozhat senkinek a kalandgyűjteményéből!

Az ismertető eredetije megtalálható a Commie Inside 3. számában

Leon & TGM

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

20 + tizenkettő =