Henry's house

Nem akarom tudni, miről szól a Henry’s House. Aki már fogyasztott D-lysergic diethylamid savat, és eltévedt este a házában, annak biztos ismerős lehet a képi és a hangi világ. Számomra a mai napig ez a játék az “iszonytató para” kategória abszolúte győztese, amire rádob még egy lapáttal az, hogy nagyon nehéz játékról van szó, amit gyakorlatilag lehetetlennek tűnő feladat végigjátszani. A H.H. egyébként egy jump-n-run játék, ahol hősünknek végig kell jutnia szobáról szobára Henry házán (Talán az idősebbik Henry-én, mert a hősünk neve Little Henry. De lehet, hogy tényleg egy be LSD-zett dealert alakítunk a játékban), hogy a végén… De nem lövöm le a poént. Miközben rohangálunk, mindent össze kell gyűjtögetnünk ahhoz, hogy tovább jussunk az egyik szintről a másikra. Állandó páros a kijárat, és a hozza való kulcs, de sajnos, mint már mondtam, nem elegendő begyűjteni a kulcsot és lelépni, minden apróságot össze kell szednünk. Henry korai hős, sem AK, sem mágia, sem láncfűrész nem segíti, egyszerűen csak jobbra-balra császkálni, létrákon mászkálni, és ugrálni tud. Ez utóbbit óvatosan kell tennie, mert eléggé nem bírja a zuhanást, a nagyobb pottyanások a halálához vezetnek.

És most egy nagyon durva walktrough következik, csak hogy teljenek a sorok. Minden pálya egyszerű elvileg, csak a megvalósítás egyre nehezebb.

henry11. szoba: Az előszoba. Eléggé egyszerű, pár bakancs, egy vigyori acid jelekből álló izé, és egy korona (?) tör csak az életünkre. A jobb oldali kalapot felvéve megjelenik a bakancsok között a kulcs, amit össze kell szedni, majd angolosan távozni. (ééérted, angolosan, MUHAHAHA)

2. szoba: A mosdó. Ellenfelek: egy mosdó, egy tubus fogkrém, egy protézis, egy szivacs, és később egy fogkefe. A jobb felső sarokban levő dugót felvéve a mosdóból lefolyik a víz, itt rejtőzik a kulcs. Sajnos, ha ezt felvesszük (vigyázva a csöpögő csappal persze), akkor a protézist el kezdi mosni egy fogkefe, amit mindenképpen kerülgetnünk kell.

3. szoba: A konyha. Itt már forrósodik a helyzet, Egy tésztagép, egy pirító, egy teáskanna és egy konzervnyitó szórja ránk a lövedékeit. A teáskanna az első igazán genya ellenfél, mivel eléggé rapszodikusan csöpög belőle a tea. A jobb alsó részen levő epret felszedve megjelenik a kulcs a tésztagép mellett. A kitolás, hogy a kijárat a másik oldalon van… Vigyázni kell a jobb oldali fallal, mert kinyírja Henryt, ha hozzáér. A konzervnyitó alatti puding is egy érdekes történet, csak a tőle balra levő sárga platformról lehet odaugrani, amikor a konzerv leesett. Visszafele nem szabad megijedni, a konzervnyitó nem árt, csak a konzerv.

henry24. szoba: A TV szoba. Amik kinyírnak: TV, kandallótűz, kakukkos óra, és egy kalitkában levő madár plusz a kalitka. A bal felső sarokban levő izét (talán óra) felvéve megjelenik a kulcs a jobb alsó sarokban, és kiszabadul a madár is a kalitkából. Ő nem sok vizet zavar, de lesz még madár, ami igen. A kijárat körül nyilacskák látszanak, talán a szellőző lehet az.

5. szoba: A gyerekszoba. Itt egy óriás teddy, egy jack-in-the-box és egy repülő tör az életünkre. A jib pont olyan undorító, mint a teáskanna a konyhában. Akkor jön, amikor a kedve úgy tartja, időzítéssel itt semmire sem megyünk… A jobb felső platformon van egy ejtőernyő. Ha ezt felvesszük, és beleugrunk a repülő irányítófülkéjébe, leugorhatunk a középső-alsó platformra, és a kulcs is megjelenik a jib mellett.

6. szoba: A hálószoba: Egyik kedvencem. Gyilkos ágymelegítők és rádiók, valamint egy óra és egy fapapucs társaságában kell tevékenykednünk. A jobb oldali széken kívül minden dekoratív dolog is az életünkre tőr. Itt a kis “létra + 1” jeleket kell gyűjtögetnünk, hogy fel tudjunk jutni a jobb felső sarokba. Itt, ha felvesszük a telefont, genyó módon a pálya másik felén jelenik meg a kulcs. A telefont és a kulcsot védő két rádió a kedvenceim, kell ügyesség a kikerülésükhöz.

henry77. szoba: Az étkező. Igazi killer. Már azt is nehéz eldönteni, mit lehet felvenni, és mi nyír ki. Persze a két Tolouse szakács és a pulyka biztos gyanús már az elején, de itt nem halálos minden dekoráció. Pl. az asztal egy jó csel. Itt az asztallapon végig lehet rohanni, csak vigyázni kell, csak a gyertyák alatt ugorhatunk biztonságosan át a pulykán. Persze, amint felvettük a sótartót az asztallapról, fordulhatunk is vissza a kulcsért, de aki idáig eljutott, az már profi H.H.-s, és nem hogy meglepődik, de egyetértően bólogat. (Vagy zokog. Vagy mindkettő.)

8. szoba: A pince. Hazudtam az előbb, ez a killer. A pincében dekoratív vámpír szarkofág, egy manó, pókok, pókhálók várják a kedves játékost. A középen levő két pók között nagyon nehéz ellavírozni, a manó által megidézett szellem ellen azonban elég a kivárás. Illetve elég lenne, mert balról hébe-hóba, véletlenszerű magasságban megérkezik egy madár (talán sólyom), ami elől nincs menekvés. Tulajdonképpen nekem idáig csak a szerencse jött be, nincs igazi receptem a kikerülésére. Öröm az ürömben, hogy a keresztek felvételekor a madár eltűnik. De persze a kijárat előtti lombikot felvéve a jobb alsó sarokban jelenik meg a kulcs. A játékot készítő Chris Murray anyukája anno csukolhatott miattam rendesen… De ha sikeresen kijutunk, minden idők legjobb sztori megoldását láthatjuk, egy olyan csodálatos endseq-et, amihez méltót azóta sem láttam. Na jó, csak vicc volt, az egész kezdődik elölről. (csuklás #2)

A grafika mint már írtam, nagyon hallucinogén, és nekem nagyon tetszik. Nagyon sokat dob a mood-on, sokféle színes sprite, és kellemesen megrajzolt karakter alapú grafika az alapja. Habár 1984-ben, amikor a stuff készült, valószínűleg a “level design” szókapcsolat semmit sem jelentett, de ebben a játékban minden szoba egyedi, nincs unalmas ismétlődő rész. (Erik Chai munkássága is hasonló elven alapszik, és lássuk be, a mester kezei alól kerültek ki a legjobb ugrabugra játékok)

henry9

Zene az gyakorlatilag nincs, a játék alatt végig zörejeket hallhatunk, de azok funkcionálisak (minden veszélynek saját effekt), és a játék képi világához is remekül illeszkednek. Pojing, prütty, zuuuum!!! A főcím alatti zene, és az átvezető képernyő prüttyögése pedig biztos jól esik, ha angol vagy 😀

A játék összesítve nagyok jó. Trainerrel ne játssza senki, mert irgumburgum!

eisei

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

négy × 3 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..