Hat Trick

Immár 13 éves ez a remek kis program (Volt valamikor… /1987-ben készült/ – vili), de ennek ellenére jómagam még mind a mai napig elég sűrűn előveszem, hogy egy jót játsszak vele. (A félreértések elkerülése végett: A JÁTÉKRÓL BESZÉLEK! :)) Nem tudom, hogy mi az, ami megfogott benne, de kétségtelen, hogy valami varázsa ennek a nem túl ismert játéknak. Nézzük, hogy miről is van szó!

hattric7Szóval ez egy jégkorong játék!

Elindítás után szükség van egy kis türelemre, vagy az emulátor gyorsító funkciójára (ALT+F3 – CCS64), mivel elég lassan akar elindulni. Én eddig csak a PAPILLONS-féle töréssel találkoztam, és ennél az intró után bizony elég sokat dolgozik a gép.

Ha túljutottunk az elinduláson, akkor máris a főképernyőre, a menübe jutunk.

Itt a négy funkcióbillentyűt használhatjuk:

F1 – Játék indítása
F3 – Hang ki-/be- kapcsolás
F5 – 1/2 játékos beállítása
F7 – Gépi játékos erőssége (novice, normal, expert)

A menüben, a világoskék háttéren levő fehér feliratok bizony elég rosszul olvashatók, de azért egy kicsit látszanak.

Indítás után (F1, vagy tűzgomb) kiválaszthatjuk, hogy balról jobbra kék csapattal (joy balra), vagy jobbról balra piros csapattal (joy jobbra) akarunk-e játszani.

Ha ezzel is megvagyunk, akkor végre megláthatjuk magát a pályát!

hattric8Ami először szembetűnhet az a játékosok gyér létszáma. Nos igen, ebben a játékban egy csapatot csupán két játékos alkot. Sőt, a kapust és a mezőnyjátékost egyszerre irányítjuk. Vagyis ha a játékossal rárontunk mondjuk a jobb szélen támadó ellenfélre, akkor a kapus is a kapu jobb oldalát fogja védeni, és így lehetőséget ad a támadónak arra, hogy a hosszú sarokba lőjjön.

Nézzük a képernyő felső részén látható dolgok jelentését. A két szélső szám a két „csapat” által lőtt gólok, mellette pedig a kapus által hárított lövések száma látható. Középen pedig a játékból még hátralevő időt méri az óra. Egy mérkőzés 3 percig tart, s ha döntetlen az eredmény, akkor 1 perces hosszabbítás következik, melynek során érvényben van a hirtelen halál, vagyis amelyik csapat előbb gólt szerez, az nyert!

Tipp: Lehet, hogy csak az én gyenge küzdőszellemem az oka, de úgy vettem észre, hogy ha a gépi játékos 2-3 gólos előnyre tesz szert, akkor valahogy jobban kezd játszani, és sokkal nehezebb neki betalálni. így figyeljünk arra, hogy lehetőleg mindig mi vezessünk, vagy legalábbis ne hagyjuk nagyon elhúzni az ellenfelet!

A játék különlegessége, hogy minél többet játszottunk a mérkőzésen, annál inkább tönkretesszük a jeget, amit a sok kis féknyom megjelenése mutat. Ezért a mérkőzésvégén bejön a kis jégolvasztó masina, amely helyrehozza az összebarmolt jégfelületet. Persze nem szükséges végig várnunk a teljes helyreállítást, mivel a tűzgomb megnyomásával visszajutunk a főmenübe, ahol máris indíthatjuk az új meccset!

A program még a mai 3Dfx-es, NHL2000-es időkben is megállja a helyét. Egyszerűségével, ötletességével nagyon sok kellemes órát szerezhet azoknak, akik betöltik kedvenc C64-ükbe.

Jó korizást!

You may also like...

1 Response

  1. Prímás szerint:

    „Ezért a mérkőzésvégén bejön a kis jégolvasztó masina, amely helyrehozza az összebarmolt jégfelületet. Persze nem szükséges végig várnunk a teljes helyreállítást…”

    Dehogynem! Ez egyfajta rituálé volt nekem minden mérkőzés végén 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 + 15 =