Flimbo's Quest

Üdvözlök mindenkit, aki éppen a System 3 nagyszerű és nagy sikerű mászkálós/ügyességi programjával szeretne közelebbről megismerkedni. Anno amikor először megvolt a program az egyik barátomnak valamikor 1992 körül, egymáshoz átjárva akár fél napot el tudtunk játszani vele, vagy más hasonlóan jó programmal. Ma a nagy piaci játékdömpingben rám nincsen már program ilyen lekötőerővel. Akkor hiába törtünk előre az ötödik pálya volt a maximum, amit megpillanthattunk, ma is csak a cheat-es verziónak köszönhetem, hogy tudom 7 pálya van, persze lehet hogy csak én voltam béna.

flimbo1A történet nagyjából, hogy ki kell szabadítani Flimbo barátnőjét egy gonosz tudós karmaiból, ehhez az egyes korokban/pályákon meg kell szereznünk a megfelelő kódokat. Ezeket a kódokat betűk alkotják, melyekhez egyesével jutunk hozzá.

Ahogy elkezdjük a játékot alul, középen látjuk éppen milyen kreatúrát kell leterítenünk a következő betű (letter) birtokbavételéhez. A pályák balra és jobbra is egy határig tartanak, akit villogni látunk a pálya felderítése közben ő a betűrejtegető, ne kíméljük. A kód megszerzése után vissza kell menni az indulási helyre az ajtóhoz, ide belépve automatikusan leadjuk a betűt.

flimbo2Ez a helység egyben egy kis üzletnek is megfelel, ahol a lelőtt lényekért szerzett pénzünket több dologra elherdálhatjuk. Van szuper lövés 350-ért; mindenki meghal – amíg zöld a fejem és hozzáérek – ital 250 pénzért; időt is vehetünk (később nagy ellenségünk lesz), ez 300-ba kerül. De vehetünk természetesen betűt 400, teljes pályakódot 2500 pénzért.

Money-t nem csak a mészárlásér kapunk, hanem egyes barlangokba betérve szerezhetünk (1. és 2. pályán 2-2 pénzbarlang a pályák széleihez közel), itt vigyázzunk a lila 20-at a zöldek 5-öt érnek, de ha a lilát megszerezzük, egy másik válik lilává. Ahogy összegyűlik megfelelő összeg a szuperlövést érdemes megvenni.

flimbo3

A pénzen és betűkön kívül még néhány lény szívét is megszerezhetjük. Ezek véletlenszerűen, de elég ritkán bukkannak elő az egyes lelőtt jószágokból. A ritkaság oka tudniillik azért van, mert ha a felfelé törekvő szívet meglőjük színt változtat és ha megszereztük bevihetjük a papához a boltba. Ha mind az ötszínű szívet leadtuk, kapunk egy életet. Életet még minden 20000 pont elérésénél is nyerünk.

Körülbelül ennyi, ami fontos lehet a kezdéshez, aki teheti, ne szalassza el!

Antal Ottó

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Plis szerint:

    Véleményem szerint az egyik legjobb hangulatú mászkálós játék C=64-re.

    A pályákon egyébként “titkos helyek” is találhatók, ahol ha leguggolunk (tűz+le), akkor extra jutalmat kapunk (pl.: idő, jobb lőszer). Ez első pályán 3 ilyen hely is van. (Az egyik épp’ Dazz Bazzian – a boltos varázsló – házának a tetején.
    Még emlékszem, amikor erre véletlenül rájöttünk. Utána végigguggoltunk egy csomó pályát. 🙂

    Ottó, ezzel a kis segítséggel talán cheat nélkül is végig tudod majd tolni a játékot. 🙂

    Plis

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

11 + 17 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..