David's Midnight Magic

Lehet, hogy sokan más véleményen vannak, de én úgy gondolom, hogy ez a legjobb flipper, ami valaha kijött C64-re. Vannak olyanok, amelyek esetleg szebbek, vannak amelyek 3D-sek, vannak amelyek jobb hangokat használnak, de az biztos, hogy ilyen játékélményt (legalábbis nekem) soha még más flipper nem nyújtott. Annak idején egész estéket töltöttünk azzal, hogy egy álomhatárnak vélt eredményt megdöntsünk, és versengtünk, hogy ki ülhessen A GÉP elé.

Gondolom a flipper mibenlétét nem kell elmagyarázni senkinek, hisz mindenki tudja, hogy egy táblán lefelé guruló golyót kell az erre a célra kialakított kis ütőkkel bent tartanunk, ráadásul úgy, hogy minél több pályaelemhez hozzáérjen, és így lehetőség szerint sok ezer pontot szerezzünk. (Jól van, azért csak elmondtam ! :))

Amint az a mellékelt képen is látszik, itt nem 2 (1 pár), hanem 4 (2 pár) kar van, így megkülönböztethetünk felső és alsó pályát is.

A játék során 5 golyót kap az ember, és ezekkel kell úgy gazdálkodni, hogy a pálya alján minél később guruljon ki. (Mert, hogy előbb-utóbb kigurul, az biztos.) Ha jól megnézitek a képet, akkor látható, hogy nem csak az alul középen elhelyezkedő kijárat veszélyes, de a jobb és a bal alsó sarokban bizony alternatív kigurulási lehetőségek is beépítésre kerültek ebbe a flipperbe. (És bizony néha elég sűrűn ki is használja ezt a golyóbis…)

dmm1S, ha már itt tartunk, ismerkedjünk meg a pálya többi elemével. A golyó a jobb felső sarokban jön be a pályára, közvetlenül a kar felett, ezért célszerű azzal rögtön beleütni.

A belépési pont mellett van egy kis akadály, és mögötte egy kis kanyar. A kanyarban látható egy zöld pötty, ami 1000 pontot, és egy szorzandót ér. (Hogy ez mi is, azt hamarosan elmesélem.) Ha az alján levő 3 fehér foltot eltüntetjük (nekimegy a golyó), akkor 3 szorzandót kapunk.

Ezen objektum mellett balra található egy cseresznye, ami azon kívül, hogy némi kis pontot ér, csupán csak akadály. Akadály, mégpedig a bal felső sarokban levő “tároló” előtt. Ez egy nagyon jó kis dolog, ugyanis ha jó ívben gurul a golyó, akkor cseresznyét nem érintve be fog menni ebbe a tárolóba. Itt szépen meg is marad, mindaddig, míg a harmadikat be nem tesszük, vagy más módon (erről is írok még) ki nem szedjük onnan őket. Egyébként ennek az egységnek az oldalán is vannak fehér foltok, amiket ha eltüntetünk, máris 5 szorzandóval gazdagodtunk.

A bal szélen van az a kis csatorna, ahol a golyó feljöhet az alsó szintről a felsőre. Persze erre alkalmas a felső karok közti kis rés is !

Az alsó részen legalul láthatók a karok mellettük egy-egy háromszög alakú objektum, ami frankón visszapattintja a neki ütődő golyót.

A szélső kijáratok, és ezek között van egy (illetve baloldalon kettő) rövid kis csatorna, amik a karokra vezetik rá a golyót. A bal oldali kettőnél látható egy zöld pötty, ami az előbb említett háromszögek minden egyes eltalálásakor más helyen bukkan fel. Ez egy helyzetváltoztató pötty. (Az 1000 pont, és az egy szorzandó itt is jár!)

Az alsó pálya felső részén látható három kis bemélyedés. Ha a jobb oldaliba sikerül betenni a golyót, akkor azért 3000 pontot, 3 szorzandót kapunk, valamint megnyílik a felső résznél említett tároló alja, és így az abban levő plusz golyók is a pályára kerülnek (ha voltak benne), és így egyszerre több lasztival játszhatunk. (Úgy 4-5 másodpercig, míg a teljes kavarodásban mindet el nem veszítjük… :))

dmm3A bal szélső kettő összeköttetésben van egymással, így ha az egyikbe belőjük a golyót, az a másikon fog előjönni. Ez egy nagyon kifizetődő ütés, ugyanis ilyenkor eggyel nő a szorzónk.

Ezek tehát a pályaelemek, most pedig lássuk, mik is vannak a pályán kívül.

A játék neve alatt látható kék keretben levő szám mutatja, hogy mennyi szorzandót sikerült eddig összeszednünk. Ez azt jelenti, hogy ha kimegy a golyó a pályáról, akkor ennyiszer 1000 pontot kapunk. Illetve nem csak ennyit, hanem ha sikerül szorzót szereznünk, akkor (szorzó * szorzandó) = eredmény. Vagyis ennyiszer ezer pont a jutalom.

Mellette láthatók a még meglévő golyók, alul pedig a játékosok aktuális pontszáma található. Igen, játékoSOK, mivel ezt a játékot egyszerre négyen játszhatják. Persze mivel ennyien oda sem férnem a billentyűk elé, ezért a több játékos mód az szimultán van megoldva. Vagyis mindenki egy golyónyit játszik, majd jön a következő player.

dmm4Ha a játéknak vége, és az eredményünk olyan jó, hogy beférünk vele az első tízbe, akkor feliratkozhatunk a listára, amit a gép el is ment a lemezre, így lehet örök életű rekordokat felállítani.

Pár szót szólnék még az irányításról is. A játék billentyűzetről vezérelhető. A karokat a COMMODORE és a SHIFT mozgatja. A golyó kilövéséhez szintén a SHIFT-et kell használnunk. A játék elején be kell állítani, hogy hányan játszunk. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy először lenyomjuk a COMMODORE gombot, majd a SPACE-szel beállítjuk a játékosok számát. Ha kész, akkor SHIFT, és máris lehet kezdeni a játékot. A H betű megnyomásával megnézhetjük a tízes listát.

A kilövés erősségét lehet szabályozni, mégpedig a jobb alsó sarokban levő rugó feszességének állításával (F5 és F7). Ha játék közben megnyomjuk a SPACE-t, az olyan, mintha a játékteremben (utolsó lehetőségként) oldalba löktük volna a csípőnkkel az egész flippert, tehát nem túl szabályos dolog, és bizony ha sokat alkalmazzuk, akkor a gép le fogja tiltani az aktuális játékot.

Hát nem tudom, hogy mennyire volt világos, és érthető ez az ismertető, de aki leül játszani vele, az rá fog jönni mindenre. Én csak kedvet kívántam csinálni hozzá, és lefesteni, hogy mégis milyen ez a szuper kis game.


Kiegészítés Joci-tól

1.: A kék keretben max. 99 szorzandó lehet.

2.: Ha több pontod van 999.999-nél, a számláló egy jeggyel kiegészül.

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

4 hozzászólás a(z) David's Midnight Magic bejegyzéshez

  1. Gyurci szerint:

    Kihagytad a varázsmentést (magic save)! A szorzandót egyébként bónusznak hívják 🙂 Szóval, az oldalsó rossz csatornák elol meg lehet menteni a golyót. Ha az alsó karokkal szemközti fehér céltáblákat kioltod, a pálya két szélén villogó nyilak jelzik, hogy a varázsmentés muködésbe lépett. Négy baloldali felel a bal “magicsave”-ért, a jobboldali négy értelemszerűen a másik oldalon aktiválja. A Z,X,C,V gombok bármelyikével a bal, az M , . / gombok valamelyikével pedig a jobb oldalival lehet (bár nem könnyű) kimenteni a golyóbist az oldalcsatorna elől.
    Az ötödik szorzó után, ha még egyet lövünk extra labdát kapunk!
    Ha van a kukacban tárolt golyónk, és az utolsó golyó kimegy oldalt egy sárga pöttyön keresztül, akkor game over helyett utolsó esélyt kapunk, kiadja a játék nekünk a tárolt golyó(ka)t.

  2. vili szerint:

    Köszi a kiegészítést!

  3. Bagira szerint:

    Azt csak én vettem észre, hogy a játék (vagyis a golyó…) menetét nagyban befolyásolja a kilövés ereje? Elég érdekes tulajdonsága a játéknak.
    Ettől függetlenül én is nagyon szeretem.

  4. vili szerint:

    Úgy érted, hogy az egész menet során?
    Mert ha csak a kilövés utáni néhány pattanásig, akkor az normális, hisz az igazi flipperek is így működnek.
    Ám ha tényleg kitart ez a lendület az egész játék során, az érdekes.
    Én nem vettem észre, pedig anno nagyon sokat játszottunk vele.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tíz + 16 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..