Blue Max

Ha azt mondom, Bob Polin – Kék Max, mit mondtok? Hát én is azt mondtam. Hatalmas tudatlanságomat megszégyenítő műveletlenségemben arra merek gondolni, hogy valami nagymenő könyv lehetett…
Tökmindegy, a lényeg, hogy egy Peter Adams nevű úr a Syapse szárnyai alatt, ‘983-ban készített belőle egy még mai szemmel is nézve kúlos kis piff-puff repcsis játékot.

bluemaxA játék betöltése után a tűz gombra tenyerelve kezdődik az eksön, vagy esetleg F1-et nyomva előbújik a főmenü. Itt az F3 gombbal mászkálhatunk az opciók között, és az F5 gombbal változtathatjuk meg azokat. Ha megunjuk a menüzgetést, elindíthatjuk a játékot még az F7 billentyűvel is. Szóval főmenü. A GRAVITY ON/OFF kapcsolóval kapcsolgathatjuk a gravitációt, a NORMAL/PILOT CONTROL-lal állíthatjuk be, hogy felfele “csűrve” emelkedjen, vagy süllyedjen kis röpcsink, a BEGINNER/ADVANCED/EXPERT feliratok pedig a játék nehézségi szintjét állíthatják be.

Miután elindult maga a játék, egy zöld földfelszín, egy repülőtér, egy repülő és egy hű-de-bonyolult “műszerfal” tárul a szemünk elé. A műszerfalon mindenféle érdekes dolgok vannak, ezek a következők:

ALT – gépünk magassága lábban (vagy mittudoménmiben 🙂 )
FUEL – a nafta, amiből gazdálkodhatunk.
SPEED – a testünkben található paráztató tabletták száma. Minél többet veszünk be, annál gyorsabban utazunk.
BOMBS – kis szeretetcsomagjaink, azaz a bombáink száma.
SCORE – na, ez mál túl bonyolult, nem mennék bele.

Nomármost, a gépünk lassan elkezd megindul a kifutópályán. Várjuk meg, hogy 100 akármi fölé érjen a sebességünk, és húzzuk fel a gép orrát. Ha a földbe csapódunk, változtassuk meg a csűrés módot, ha elszáll a gép, akkor dugdossuk át a joy-t. Egyéb esetben felszállunk. Miközben szálldogálunk felfele, a műszerfal, mint az örült strobi szikrázni kezd. Ez nem bug, hanem némi infó. Ha sárga-fekete a műszerfal színe az azt jelenti, hogy földbe (illetve fába) fogunk harapni, ha nem húzunk feljebb. Ha barna, akkor is feljebb kéne orientálódni, ugyanis a vidám légvédelem vidáman lebombázza az arcunkat a helyéről – igaz, ebben a magasságban csökkent pontérték terhe mellett egyszerűen legéppuskázhatjuk a gaz légvédelmieket, de mivel ők vannak túlerőben, nem érdemes hősködni, mi húzzuk a rövidebbet. Ha kék a műszerfal, egy örült kamikaze (persze rajtunk kívül) bolyong a légtérben, és mindezek mellet a magassága megegyezik a mi magasságunkkal, amiből karambol is lehet.

bluemax2Ha fekete a műszerfal, akkor vagy nem kapcsoltuk be a junosztyot/monitort, vagy semmi extrára nem akarja a program a figyelmünket felhívni. Illetve dehogynem, ugyanis még nem beszéltem két dologról. Egy böszme betű jelenik meg a műszerfalon, ha valami egyéb érdekesre akarja a program felhívni a figyelmünket. Ha egy ‘P’ betűt látunk, akkor az előbb említett kamikaze valahol a közelünkben figyel. A ‘W’ betű azokra a gyenge szellőkre hívja fel a figyelmet, amik akár egy ellenséges tábor közepére is lerakhatják a bátor játékost, és egy ‘L’ betűt láthatunk, ha baráti leszállópálya közeleg. Ezt nem érdemes agyonbombázni (mondjuk megér egy próbát), hanem sokkal inkább érdemes leszállni rá, ugyanis itt újratöltik az üzemanyagunkat, a bombakészletünket, és kijavítják a gépünk sérüléseit.

Ha már sérülésnél tartunk, feltárom a műszerfal utolsó nagy titkát, a sérülésjelzőket. Ha eltrafál minket a légvédelem, négyféle sérülést kaphatunk, amiből mind a négyet összegyűjtve megnyerjük az ellenfél fődíját: gépünk szépen darabokra esik (szerénységünkkel egyetemben). Ezek a kis hibák más-más módon tesznek be nekünk, és egy kis villogó betű jelzi őket a műszerfalunk jobb oldalán. A ‘B’ betű a bombaszekrényünk sérülésére hívja fel a figyelmet, ilyenkor nem minden esetben oldanak ki a bombáink. A ‘G’ betű ennek testvérkéje, csak ennél a hibánál a géppuska rakoncátlankodik. Az ‘F’ betű a porzó tankra, a ‘M’ betű pedig a kilyuggatott szárnyakra hívja fel a figyelmet.

bluemax6Egy kis irányítás: az irányítás teljesen magától érthető, amerre rángatjuk az örömrudat, arra lavírozik a gép. Ha “csak úgy” nyomjuk a tűz gombot, géppuskázunk, ha közben lefele szállunk, bombázunk.

Hát ennyi röviden. Innentől már mindenki rájön a lényegre, minél több mozgó és mozdulatlan ellenséges dolgot le kell radírozni a pályákról, miközben próbáljunk meg életben maradni. És ha elég sokáig írtjuk az ellent és a városait, elérkezünk a titokzatos Városba, ahol három darab fehér épület eltüntetése, és egy sikeres leszállás után kezet rázhatunk magunkkal, hogy végigjátszottuk eisei egyik örökzöld kedvencét, a Blue Max-et.

Ja, és még egy dolog. Minél kisebb egy célpont, annál több pontot kapunk érte. Ha a célponton egy villogó kereszt van, vagy maga a célpont villog, dupla pontszámot markolhatunk fel a kinyírásáért.

eisei

Kategória: Tökmák | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhárom − 12 =